شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
پلیس بازی سرهنگ قلابی در مقابل ستاد‌های ترخیص خودرو

اعضای باندی که با استقرار در مقابل ستادهای ترخیص و مراکز رسیدگی به اعتراض تخلفات رانندگی تحت پوشش سرهنگ بازنشسته ناجا به بهانه تخفیف و کاهش خلافی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، دستگیر شدند.
ششم دی ماه مردی به کلانتری رفت و به طرح شکایت پرداخت. او به ماموران گفت: جهت کاهش جریمه راهنمایی و رانندگی خود به پلیس راهور تهرانسر مراجعه کردم اما  ناگهان مردی نزدیکم آمد و خود را سرایی معرفی کرد. ادعا می‌کرد که فردی به نام «پناهی» را می‌شناسد که سرهنگ بازنشسته ناجا است و می‌تواند میزان جریمه را کاهش دهد.
شاکی به ماموران پلیس گفت: قبول کردم و به نزد فردی لاغراندام حدوداً 40 تا 45ساله، نسبتاً قد بلند (170سانتی متر) که با معرفی خود به نام پناهی ادعا می‌کرد سرهنگ بازنشسته ناجا است رفتیم. این مرد گفت که از طریق ارتباطی که با همکاران قدیم خود دارم می‌توانم مبلغ خلافی را کم کرده و حتی تخفیف بیشتری بگیرم و نصف میزان تخفیف گرفته‌شده را به‌عنوان دستمزد دریافت می‌کنم. شاکی ادامه داد:  سرهنگ بازنشسته پس از حدود یک ساعت نزد من آمد و گفت مبلغ جریمه یک میليون و 925هزار تومان است که این مبلغ را به مبلغ 500‌هزار تومان کاهش داده است و سپس مبلغ 250هزار تومان وجه نقد را نقداً از من دریافت کرد و رفت. پس از دقایقی با برگه عدم خلافی نزدم برگشت و من نیز با مشاهده فیش صادره اقدام به پرداخت 750‌هزار تومان بابت دستمزد کردم. ولی بعد از چند روز وقتی مجدداً پرینت خلافی گرفتم دیدم مبلغ خلافی کاهش پیدا نکرده است.
سرهنگ سیدجعفر حسینی رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهمان ردیف اول(و-ع) 45ساله و ردیف دوم (ا-ع)30ساله با استقرار در مقابل ستادهای ترخیص و مراکز رسیدگی به اعتراض تخلفات رانندگی تهران بزرگ و استان البرز ضمن شناسایی صاحبان خودروهایی که اغلب آنها دارای جرایم بالای یک‌میلیون تومان بوده و خودروهایشان به همین دلیل توقیف و به پارکینگ هدایت شده با جعل عنوان سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی و عناوینی چون سرهنگ پناهی، سرهنگ دهقانی با ارایه برگه گواهی عدم خلافی جعلی و نیز به بهانه صدور گواهینامه رانندگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند که پس از تحقیقات پلیسی و انجام چندین عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی هر دو متهم در تاریخ 31فروردین ماه دستگیر و به مقام قضايی ارجاع شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که 11 نفر طعمه این مردان کلاهبردار شده‌اند. تیم قضایی از شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، خواست تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ واقع در خیابان شریعتی، بعد از خیابان شهید مطهری، سه راه معلم، خیابان مرودشت مراجعه و درصورت لزوم با شماره 21861640 تماس بگیرند یا به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 10تهران واقع در آدرس خیابان آزادی ابتدای خیابان خوش مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  219