شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
خارج از مرز

اتوبوس حامل میهمانان عروسی آتش گرفت
یک اتوبوس حامل میهمانان جشن عروسی در پاکستان طعمه حریق شد و 11 تن در این حادثه جان باختند. این اتوبوس پس از برخورد با کابل‌های برق فشار قوی در مسیر جاده،
 آتش گرفت.  
در این حادثه 11 تن ازجمله چهار زن و سه کودک جان باختند. مسافران این اتوبوس اعضای یک خانواده بودند که پس از پایان مراسم جشن عروسی در شهر «دادو» واقع در استان جنوبی «سند» قصد بازگشت به روستای خود را داشتند، اما در بین راه اتوبوس آنها با کابل‌های برق ولتاژ بالا برخورد کرد و آتش گرفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حادثه 14 مجروح نیز داشته که با تلاش روستاییان نجات یافته و به بیمارستان منتقل  شدند.

درگیری در زندان یونان قربانی گرفت
درگیری میان زندانیان یونان که از وضع امنیتی بالایی برخوردار است، موجب شد 2 زندانی جان خود را از دست بدهند و 21 نفر دیگر
 مجروح شوند.
وضعیت جسمی 6 نفر از آنان وخیم اعلام شده است.  طبق گزارش‌های اولیه منابع پلیس یونان، 2 قربانی این درگیری ملیت پاکستانی داشته‌اند. به گزارش شینهوا، در این درگیری که از بند مربوط به متهمان موادمخدر شروع شد، زندانیان با استفاده از چاقوهای دستساز و وسایل دیگر مدت نیم ساعت به یکدیگر حمله‌ور شدند.

سه کشته در تيراندازي مرگبار در آمريکا
تيراندازي مرگبار در ايالت ويسکانسين آمريکا سه کشته و يک زخمي برجا گذاشت. اداره پليس ايالت ويسکانسين روز دوشنبه در بيانيه‌اي اعلام کرد که اين حادثه يکشنبه شب روي يک پل عابرپياده در مرکز اين ايالت روي داد که در پي آن سه نفر کشته شدند و يک نفر ديگر زخمي شد. به گفته پليس، فرد مسلح روي عابران پياده آتش گشوده که به کشته شدن دو نفر از آنها منجر شد. اين در حالي است که خود وي نيز کشته شده است. شاهدان گفتند که صداي ده تا بيست گلوله را شنيده و مردمي را درحال دويدن ديده‌اند. هنوز هويت قربانيان و فرد مظنون فاش نشده است. مقامات آمريکايي نيز به نحوه کشته شدن فرد مظنون اشاره نکرده‌اند و جزئيات اين حادثه نيز فاش نشده است.
ساليانه بيش از 32‌هزار نفر در حوادث مرتبط با تيراندازي يا بر اثر خودکشي در آمريکا کشته مي‌شوند. اين در حالي است که روزانه به‌طور متوسط هشتاد و هشت مرگ در آمريکا ثبت مي شود که در حوادث مرتبط با تيراندازي يا خودکشي با اسلحه بوده است. در آمريکا در ازاي هر سه آمريکايي، دو تن سلاح گرم در اختيار دارد.

نجات 4 نفر  با گذشت 9 روز از وقوع زلزله در نپال
شمار تلفات زلزله مهیب در این کشور به 7240 تن افزایش یافت و 14‌هزار و 122 تن در این حادثه مجروح شده‌اند. با گذشت 9 روز از وقوع زلزله 9/7 ریشتری در این کشور 4 نفر ازجمله یک زن 105 ساله زنده از زیر آوار بیرون آورده شدند. این درحالی است که روز یکشنبه
 زمین لرزه‌ای به بزرگی 9/4 ریشتر منطقه «نوواکوت» (Nuwakot) در مرکز این کشور را به لرزه درآورد که البته تلفاتی به دنبال نداشته است.
مقامات حوزه بهداشت و درمان نپال نیز تأکید کردند که اکثر مراکز خدمات‌رسانی درمانی در مناطق زلزله‌زده خسارات قابل توجهی دیده‌اند و در بسیاری از آنها نمی‌توان خدمات لازم را
ارایه کرد.  به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین گزارش دفتر سازمان ملل در نپال حاکی از آن است که 90‌درصد مراکز سلامت این کشور به‌شدت آسیب دیده‌اند. به گفته مقامات حوزه سلامت نپال، 50 تیم امدادی ملی و بین‌المللی تاکنون به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند. همچنین بر اثر وقوع این زمین‌لرزه مهیب حدود 60 معبد در نپال
تخریب شده‌اند.
یورونیوز نیز گزارش داد، زلزله اخیر بر زندگی 8‌میلیون نفر از مردم این کشور اثر گذاشته و دست کم دو‌میلیون شهروند نیازمند کمک‌هایی نظیر چادرهای اقامتی، آب آشامیدنی، غذا و کمک‌های پزشکی هستند.  در همین حال نگرانی از شیوع بیماری نیز وجود دارد. «لیو‌هایفنگ»، مسئول گروه بین‌الملل جست‌وجو و نجات چین می‌گوید:  با بالا رفتن دمای هوا از بین رفتن اجساد قربانیان و حیوانات آغاز می‌شود و خطر زیادی درباره شیوع بیماری‌های مسری وجود دارد.

 


تعداد بازدید :  269