شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
قدردانی از عوامل تولید برنامه نوروزی «نشان مهربانی»

مراسم تقدیر از عوامل تولید برنامه نوروزی «نشان مهربانی» با حضور ریاست جمعیت هلال‌احمر و مدیر شبکه یک سیما در ساختمان صلح (ساختمان مرکزی جمعیت هلال‌احمر) برگزار شد. در این مراسم دکتر سید امیر محسن ‌ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن تاکید بر اهداف هلال‌احمر همچون افزایش و حفظ کرامت انسان‌ها، ترویج نوع‌دوستی و صلح، بی‌توجهی به رنگ انسان‌ها و توسعه سلامت‌عمومی مردم بیان کرد: «صداوسیما هم در بخشی از اهداف اجتماعی خود به دنبال چیزی غیر از این اهداف نیست.» ‌ضیایی ادامه داد: «صداوسیما به‌عنوان یک دانشگاه و بخش تاثیرگذار جامعه، می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها جامعه را همسو با اهداف جمعیت هلال‌احمر به‌خوبی هدایت کند.»
افزایش ظرفیت‌های اجتماعی
او با اشاره به همکاری مشترک صداوسیما و هلال‌احمر افزود: «جمعیت هلال‌احمر و صداوسیما باید همسو با هدف کمک به مردم و افزایش ظرفیت‌های اجتماعی، ارتباط تنگاتنگی با هم داشته باشند و این مهم خوشبختانه مشهود است.» رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این‌که توسعه فرهنگ مهربانی و کمک به همنوع، موجب ساخت جامعه می‌شود، تصریح کرد: «هر اندازه سرمایه‌گذاری در این حوزه بیشتر شود، جامعه به همدلی بیشتری دست خواهد یافت و از آن‌جا که اهدافی که موجبات جلب خیرات می‌شود، بسیار بزرگ است؛ بنابراین مشارکت جمعی و برنامه‌ریزی بلندمدت دراین زمینه از اهمیت بیشتری برخودار خواهد بود.» او با بیان این‌که تفاوت اساسی هلال‌احمر با سایر سازمان‌های امدادی، برخورداری از نیروهای عظیم داوطلبی است، گفت: «بنای جمعیت هلال‌احمر بر فعالیت‌های داوطلبانه است، بنابراین ماهیت خدمتی که در این جمعیت ارایه می‌شود، متفاوت از خدمت نیروهای رسمی بوده و همتراز با فعالیت در دوران دفاع مقدس است.»
تمایل افراد برای توسعه کار خیر
رئیس جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به تولید برنامه «نشان مهربانی» در نوروز امسال از سوی هلال‌احمر با همکاری شبکه یک سیما عنوان کرد: «ساخت این برنامه نیز مثالی واضح در زمینه تمایل افراد برای توسعه کار خیر است و بر این اساس هلال‌احمر و صداوسیما می‌توانند در شرایط بهتر و برد–برد سه‌جانبه، خدمات ارزنده‌ای را به نفع مردم، جمعیت و صداوسیما ارایه کنند.» او ادامه داد: «نشان مهربانی، نمونه برنامه مشارکتی موفق از نظر حرفه‌ای و محتوایی بود و امیدواریم بتوان با همکاری رسانه ملی برنامه‌های دیگری از این دست و حتی بهتر از آن تولید کرد.»
افزایش فرهنگ داوطلبی
محمد احسانی، مدیر شبکه یک سیما، دیگر سخنران این مراسم بود. او با اشاره به این‌که نهادها و دستگاه‌ها باید با هدف و پشتوانه علمی سراغ دستگاه‌هایی چون صداوسیما بروند، گفت: «جمعیت هلال‌احمر می‌تواند در ارتباط نزدیک با برنامه‌سازان، برنامه‌های بلندمدت به منظور افزایش فرهنگ داوطلبی و اهداف این جمعیت در گسترش فرهنگ صلح و نوع‌دوستی اجرايی کند.» احسانی در مراسم تقدیر از عوامل تولید برنامه نوروزی «نشان مهربانی» با بیان این مطلب گفت: «تولید برنامه‌های مشارکتی نهادها و دستگاه‌ها با رسانه ملی بر مبنای اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت تعریف می‌شود که بعضا دستگاه‌ها از توجه به اهداف بلندمدت که آنها را در رسیدن به اهداف خود بیشتر یاری خواهد کرد، غافل می‌شوند.» احسانی با اشاره به این‌که نشان مهربانی الگوی خوبی از نوع برنامه‌های مشارکتی صداوسیما بوده است، گفت: «پخش این برنامه در زمان مناسب از شبکه سراسری سیما هم به علت متفاوت بودن نحوه تولید و در اصل تفاوت در رنگ و لعاب برنامه بود.»
ضرورت ارایه آموزش‌های همگانی
مدیر شبکه یک سیما درباره ترویج آموزش‌های همگانی هلال‌احمر در رسانه ملی خاطرنشان کرد: «مهم‌ترین نکته، ضرورت ارایه آموزش‌های همگانی هلال‌احمر به صورت غیرمستقیم و استفاده از این مفاهیم در قالب برنامه‌های بلندمدت همانند گنجاندن این مباحث در یک یا دو قسمت از سریال‌های پربیننده تلویزیونی است .فضل‌الله شریعت‌پناهی، مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما هم در این مراسم گفت: «باید از نگاه متفاوت هلال‌احمر در نخستین‌ سال حضور دکتر ‌ضیایی در این جمعیت در تولید برنامه‌ای چون نشان مهربانی تقدیر کرد و همین تغییر نگاه از علل اساسی جذب مخاطب در برنامه نشان مهربانی است.»
معرفی خدمات   هلال‌احمر
دکتر صدیقه اعتماد سعید، مدیر شبکه رادیویی سلامت با اشاره به این‌که هم‌اکنون مرحله برجسته‌سازی و معرفی خدمات هلال‌احمر به‌خوبی انجام شده است، گفت: «بر این اساس و به منظور فرهنگ‌سازی خدمات و اهداف هلال‌احمر، نیاز به زمان داریم و باید برنامه‌ریزی‌های طولانی‌مدت را با توجه به نیاز اجتماعی کشور در دستورکار قرار داد. مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر نیز در مراسم تقدیر از عوامل تولید برنامه نوروزی «نشان مهربانی» گفت: «نوروز امسال با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جامع توانستیم سهم بسیاری در به نمایش گذاشتن خدمات تلاشگران هلال‌احمر در ایام نوروز از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها داشته باشیم و حجم بیشتری از اخبار را منعکس کنیم.» رحمتی با اشاره به همکاری‌های مناسب این جمعیت با رادیو سلامت افزود: هرساله همکاری گسترده‌ای با رادیو سلامت داشته‌ایم و نوروز امسال نیز با برنامه‌ریزی جامع و تشکیل کمیته‌ای مشترک در تولید سی‌دی سفر، برنامه آموزشی جامعی به مردم ارایه شد که مورد استقبال بسیار قرار گرفت.


تعداد بازدید :  163