شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بدون تغییر| رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس گفت: در مصوبه جدید شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حقتقدم تسهیلات بانک مسکن تغییر نکرده و همان ۱۶‌درصد است. علیرضا توکلی با اشاره به مصوبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار درخصوص کاهش نرخ سود بانکی به 20‌درصد افزود: سپرده‌گذاری در بانک مسکن نیز روش دیگری برای متقاضیان وام مسکن است که بر این اساس، متقاضیان پس از مدتی سپرده‌گذاری می‌توانند اقدام به گرفتن مستقیم وام از بانک کنند.
  اولین واگذاری ‌سال ۹۴ فرابورس|تعداد 192‌میلیون و 645‌هزار و 130 سهم شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت معادل 19.87‌درصد سهام این شرکت در روز سه‌شنبه (22 اردیبهشت) به‌عنوان اولین عرضه فرابورسی سازمان خصوصیسازی واگذار می‌شود. این بلوک 19.87‌درصدی قرار است به قیمت پایه هر سهم 2395 ریال و ارزش کل پایه 461‌میلیارد و 385‌میلیون و 86‌هزار ریال در این روز به صورت 20‌درصد نقد و بقیه اقساط 5 ساله عرضه شود.
  هجوم سرمایه‌گذاران خارجی به ایران |
محمد فطانت با اشاره به همزمانی برگزاری این کنفرانس با تلاش‌های دولتمردان برای برطرف کردن تحریم‌ها این موضوع را با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: امروز ما شاهد تعداد فزاینده شرکت‌های خارجی مایل به سرمایه‌گذاری در ایران هستیم؛ چراکه براساس نظر کارشناسان اقتصادی جهان، ایران جزو یکی از اقتصادهای درحال رشد بسیار سریع است که زمینه‌های مناسب و گسترده برای همکاری و سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد. فطانت درخصوص پیش‌بینی‌های موسسه گلدمن ساکس بیان داشت: طبق پیش‌بینی‌های این موسسه ایران یازدهمین کشوری خواهد بود که به رشد اقتصادی سریع و توسعه روزافزون دست خواهد یافت.


تعداد بازدید :  161