شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
مروری بر نظرات کاربران«شهروند» درباره گزارش‌های منتشر شده در هفته‌ای که گذشت
تهرانگردی« رونی کلمن» و تنها بازمانده تصادف «بی‌ام‌و»

شهروند| صفحه مردم روزنامه شهروند، صفحه‌ای برای انتقال نظرات شما مخاطبان گرامی به همکاران تحریریه است. نظراتی که از طریق وب‌سایت روزنامه درباره گزارش‌های منتشر شده برای ما ارسال می‌شود در این صفحه منتشر می‌شود. نسخه چاپی روزنامه روی shahrvand-newspaper.ir در دسترس مخاطبان است و از این طریق می‌توانید ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه کنید. صفحه «مردم» صفحه شماست و آدرس ایمیل [email protected] پل ارتباطی ما. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی روزنامه، ما را از نظرات و انتقادات خود باخبر سازید و نظرات شما درقالب گزارش زیر هر سه‌شنبه در این صفحه، منعکس خواهد شد. سه‌شنبه‌ها منتظر صفحه خودتان باشید.

ورزش و ادبیات

گزارشی از تهرانگردی ١٥٠ هزاردلاری رونی کلمن، قهرمان پرورش‌اندام جهان در پی لغو کلاس‌های آموزشی در هفته گذشته با تیتر عضله اکران نشد در صفحه ورزش منتشر شد.

آرش به‌دنبال خواندن این گزارش نظر خود را برای سایت روزنامه چنین ارسال کرده است: رفتارهای غیرقابل توجیه عده‌ای موجب شد این سفر و حواشی آن جایگاه کشورمان را در برابر جهانیان تنزل دهد. این رفتارها متاسفانه در وجوه مختلف صدمات زیادی به منافع ملی و حیثیت ما وارد آورده و می‌آورند.

بررسی آماری عملکرد ٥ استقلالی قدیمی تیم قلعه‌نوعی ازجمله گزارش‌های هفته گذشته صفحه ورزش روزنامه شهروند است که با تیتر دیگر دود از کنده بلند نمی‌شود! منتشر شد. کاربری با شناسه ناشناس در پاسخ به این گزارش برای ما نوشته: متر و معیارتون برای حمله، دفاع و ‌هافبک، شده تعداد گل زده و پاس گل؟ پس دروازه‌بان‌رو هم لحاظ کنید، یک گل هم نزده!

صفحه ادبیات روزنامه شهروند  گفت‌وگویی با «محمد‌علی ابطحی» به بهانه چاپ قصه‌های کوتاهش با عنوان
«الاحقر فداتون» انجام داده است که با تیتر دنبال نمونه مدرن ملانصرالدین بودم در هفته گذشته منتشر شد. کاربری با شناسه قاسم‌پور به‌دنبال خواندن این گفت‌وگو در قسمت ارسال نظرات نوشته: گفت‌وگوی خیلی شیرینی بود. خدا آقای ابطحی و خانواده بزرگشان را حفظ کنه. سرمایه بزرگی برای کشور هستن.

حوادث و سیاسی

روایت تنها بازمانده تصادف «بی‌ام‌و» در بزرگراه همت تیتر گفت‌وگویی بود که در هفته گذشته در صفحه حوادث منتشر شد. کاربران سایت روزنامه شهروند به‌دنبال خواندن این گفت‌وگو نظرات زیادی را برای سایت روزنامه ارسال کردند. کاربری با شناسه ناشناس نوشته: یارب مباد که گدا معتبر شود در تمام جاهای این مملکت صادق است.

کاوه هم نظرش را این‌گونه بیان می‌کند: ایثار راننده ماشین! ایثار یعنی رعایت سرعت مجاز که اگر وسیله‌ای اشتباهی پیچید، بتوانی کنترلش کنی، نه این‌که با ایثار 3 نفر را به کشتن بدهی! کیلومتر ماشین با قطع برق ثابت می‌شود. این قطع برق بعد از تصادف و کاهش سرعت اتفاق افتاده که 109 را نشان داده! اینها را به خاطر دفاع از شعور خودم نوشتم. خدا رحمتشان کند.
پیروز هم دراین‌باره می‌نویسد: فکر می‌کنم تصادفات اون روز شکاف دو طبقه اجتماعی را بیشتر روشن کرد.

تکرار سناریوی انتقال ناقص اطلاعات به علما تیتر یکی از گزارش‌های هفته گذشته صفحه سیاسی روزنامه شهروند بود.

جلیل با خواندن این گزارش در قسمت ارسال نظرات سایت روزنامه نوشته: چرا باید جناب روحانی طوری حرف بزنه که برداشت اشتباه صورت بگیره و در نتیجه عده‌ای دلسوز مجبور به توضیح و تفسیر سخنان ایشان شوند تا بلکه سوءتفاهم‌ها برطرف بشه؟

داوطلبان

صفحه داوطلبان به بهانه روز جهانی مطبوعات گزارشی را با تیتر به دنبال حقیقت منتشر کرده است.
کاربری با شناسه لیلا مسروری به دنبال این مطلب برای سایت روزنامه شهروند نوشته: ممنون از درج این مطلب این روز مهم مبارک‌مان باد به امید روزی که سیاست‌گذاران، تصمیم گیران و
تصمیم سازان عرصه مطبوعات و نشریات و خبرگزاری‌ها به واقع از اهالی خبر باشند خط قرمز همیشه هست منصف که باشیم اصولا باید باشد بی شک استقلال صرف شعاری بی معناست اما کاش صبر و خوش سلیقگی و سعه صدر جای مانور بیشتری داشته باشد. کاش خودخواهی را با سیاست رسانه ای اشتباه نکنیم .
بی سوادی را خط مشی تلقی نکنیم . کاش به قول عنوان یکی از مقاله های امروزتان پیله خودخواهی و خود شیفتگی را بشکافیم! ممنون «شهروند »عزیز و   وزین.

اقتصادی

کوچ اجباری در سرنوشت میلیون‌ها ایرانی تیتر گزارشی بود که صفحه اقتصادی در هفته گذشته منتشر کرد. گزارشی که در آن به سخنان تکان‌دهنده مشاور آب معاون‌اول رئیس‌جمهوری اشاره شده است. این گزارش واکنش‌های زیادی در میان کاربران سایت روزنامه شهروند دربر داشت. کاربری با شناسه ناشناس دراین‌باره نوشته: گفته‌های آقای دکتر کلانتری واقعیتی است که به‌طور فیزیکی در ساختار اقلیمی کشور ایران به‌عنوان بخشی از کمربند خشک جهان وجود داشته و عامل اصلی محدودیت توسعه و افزایش جمعیت در این کشور بوده است. تا قبل از پیدایش نفت، کشور ما فقط متکی به دامداری و کشاورزی بود و رشد جمعیت آن در حد و اندازه تولیدات زراعی و دامی مربوطه بود و تنها پس از استخراج نفت بود که موجبات ورود تبادلات کالایی را افزایش و اجازه داد که جمعیت کشور ما به وضع کنونی برسد و این جمعیت در جهات مختلف نظیر توسعه شهری، صنعت، کشاورزی و ... بر میزان برداشت منابع آب زیرزمینی افزود و نتیجه همین آماری است که آقای دکتر کلانتری اعلام داشته.
همچنین حسین یوسفی نظرش را این‌گونه نوشته: به نظر من ساخت سدها باید تحت‌نظر کارشناسان خارجی و در کمیسیونی مشترک با ایرانی‌ها تجدیدنظر شود. ساخت‌وساز ویلاها و اجازه سد و بهره‌برداری از آنها ملغی و در صورت تخلف آن ملک توقیف شود. کشاورزی و مصرف موادغذایی و مایحتاجات غیرضروری که آب زیادی مصرف می‌کنند، حذف یا
کم شود.

کاربر دیگری با شناسه فعالان محیط‌زیست به تفسیر نظرش را درباره بحران آن نوشته: مستحضرید که اروپا نیروگاه‌های با سوخت فسیلی را به‌دلیل 80 درصد تخریب محیط‌زیست جمع‌آوری و منهدم کرد. نکته اول: این‌که ما متاسفانه به‌دلیل عدم‌شناخت از این بلای مخرب محیط‌زیست به توسعه و احداث آنها پرداخته؛ آن‌هم در محل تجمیع ابرها و رعایت‌نکردن حریم 60 کیلومتر از کوه‌ها به‌طرف کویر؛ باعث جابه‌جایی سامانه‌های بارشی شده که منجر به بارش برف در گیلان و زاهدان و کرمان و عبور دادن سامانه‌های بارشی به افغانستان شده و به‌عبارتی این نیروگاه‌ها سامانه‌های بارشی را از مکان‌های موجه به مکان‌های غیرموجه فرود آورده و
سه اقلیم گیلان را با خسارت و مناطق کویر را با سیل و مناطق موجه (چال‌بوم‌ها) نیشابور؛ شاهرود و... را با کم‌بارشی؛ و نشست زمین  دشت‌های نیشابور را باعث شده است. نکته دوم: محققان؛ ریزش و مدفون شدن بناها در دل خاک و برش لوله‌های گاز و خطرات ناشی از انفجار را در آینده هشدار داده‌اند. نکته سوم: این‌که فاضلاب‌های شهری شاید در شمال و شهرهای ساحلی ایران توجیه داشته باشد اما اجرای این پروژه در سراسر ایران؛ به مرگ سفره‌های زیرزمینی کمک می‌کند؛ به‌دلیل عدم‌برگشت آب به چرخه اکوسیستم افت آب‌های زیرزمینی را به‌دنبال داشته است. نکته چهارم: این‌که این تأسیسات همانند پالایشگاه‌ها باید در اختیار دولت باشد تا اگر آسیب‌هایی به امنیت محیط‌زیست از سوی این تأسیسات آشکار شد، نمایندگان مردم که مسئولان در همه سطوح نظام اسلامی هستند برای نجات مردم و کشور اقدام کنند؛ و متاسفانه اخیرا حدود
 60‌ درصد این نیروگاه‌ها را به بخش خصوصی برای فرار از تأثیرات مخرب آنها واگذار می‌کنند.

موافقان و مخالفان در گفت‌وگو با «شهروند» ١٢٠ ساعت تا اجرای نرخ سود ٢٠‌ درصدی تیتر گزارشی بود که در آن به تحلیل کاهش ٢درصدی نرخ سود بانکی پرداخته شده است. به‌دنبال خواندن این گزارش کاربری برای ما نوشته: کاهش سود بانکی موجب گرانی خانه و ارز و بورس می‌شود. در همین یکی، دو روزه یورو 100 تومان جهش داشت. گفته‌اند نرخ فعلی هم 3ماه یکبار بررسی می‌شود! یعنی تکان‌های مداوم مالی و ایجاد تنش خصوصا برای افرادی که مختصر پولی در بانک دارند. تا امروز تمام تصمیمات از نرخ دیه و سود و خرید سربازی و گرانی‌ها تا مرز 30‌درصد و مالیات حقوق و عوارض شهرداری و تعرفه‌های پزشکی، همه و همه به زیان طبقه متوسط و زیر متوسط بوده.

 


تعداد بازدید :  300