شماره ۳۵۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
اخبار جهان

لهستان بزرگ‌ترین رژه نظامی خود را برگزار کرد
لهستان در تعطیلات رسمی سالانه نیروهای مسلح بزرگترین رژه نظامی خود را در سال‌های اخیر برگزار کرده و رئیس‌جمهوری این کشور گفت: ناآرامی‌ها در اوکراین نشان می‌دهد که درگیری‌ها هنوز یکی از «واقعیت‌های وحشتناک» در شرق اروپاست و لهستان باید بتواند از خودش دفاع کند. به گزارش آسوشیتدپرس در این رژه چندین نیروی آمریکایی و کانادایی که برای مانورهای ناتو در ورشو به سر می‌برند نیز شرکت داشتند. رونیسلاو کوموروفسکی، رئیس‌جمهوری لهستان در سخنرانی پیش از رژه گفت: درگیری روسیه و اوکراین کاملا نشان می‌دهد که هیچ‌یک از کشورها در منطقه ما نمی‌توانند در امنیت زندگی کنند.

رئیس‌جمهوری نیجریه
 16‌هزار پزشک و پرستار را     اخراج کرد
رئیس‌جمهوری نیجریه، هزاران پزشک را که در اعتراض به دستمزد پایین دست از کار کشیده بودند، اخراج کرد. به گزارش پایگاه خبری «اسکای‌نیوز» به نقل از روزنامه محلی «پرمیوم تایمز»، «جاناتان گودلاک» روز جمعه به وزیر بهداشت نیجریه دستور داد تا کارکنان بیمارستان‌های دولتی را که در اعتراض به دستمزد و شرایط کار اعتصاب کرده بودند اخراج کند. حدود 16‌هزار پزشک و پرستار بیمارستان‌های دولتی در این کشور 169‌میلیون‌نفری از اول جولای (10 تیرماه) تاکنون در اعتصاب به سر می‌برند.

ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه در روزهای یکشنبه و دوشنبه
رئیس هیأت فلسطینی مذاکرات آتش‌بس غزه گفت که مذاکرات غیرمستقیم امروز و فردا از سر گرفته می‌شود. به گزارش فارس، عزام الاحمد رئیس هیأت فلسطینی مذاکرات آتش‌بس غزه اعلام کرد دور بعدی مذاکرات غیرمستقیم روز یکشنبه و دوشنبه در قاهره از سر گرفته می‌شود. وی افزود: کنفرانس بین‌المللی بازسازی غزه آغاز ماه آینده (سپتامبر) در قاهره و با مشارکت تمام طرف‌های بین‌المللی و کمک‌کنندگان به غزه برگزار خواهد شد. الاحمد تأکید کرد که برای بازسازی غزه و پایان محاصره آن توافق حاصل شده است.

معرفی پلیس شلیک‌کننده به نوجوان سیاهپوست آمریکایی
اعتراضات در شهر فرگوسن ایالت میسوری و در پی اعلام نام پلیسی که با شلیک گلوله به یک نوجوان سیاهپوست باعث مرگ وی شد، افزایش یافت. به گزارش ایسنا‌ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس ایالت میسوری، «دارن ویلسون» را به‌عنوان شلیک‌کننده به «مایکل براون» نوجوان 18ساله که منجر به مرگ او شد، معرفی کرد. براساس اطلاعات منتشرشده توسط مقامات، این مرد سیاهپوست جوان پیش از کشته شدنش، مظنون به «دزدی مسلحانه» سیگار به ارزش حدود 50 دلار از یک مغازه بوده است.

رهبر اپوزيسیون پاکستان: تا زمان تحقق آزادی کامل پایتخت را ترک نمی‌کنیم
«عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف ساعتی بعد از ورود به اسلام آباد به همراه هزاران نفر از هوادارانش، اعلام کرد:  تا زمان تحقق آزادی کامل، به تظاهرات و تحصن در اسلام‌آباد ادامه خواهیم داد و پایتخت را ترک نخواهیم کرد. عمران‌خان برای دقایقی در جمع هوادارانش در زیر باران شدید صحبت کرد و برای این‌که همراهی و همدلی خود با هوادارانش را نشان دهد، گفت که امشب را در کنار آنان به صبح خواهد رساند. وی در نخستین سخنرانی خود بعد از ورود به اسلام‌آباد در جمع هوادارانش، بار دیگر خواستار استعفای نوازشریف و برگزاری انتخابات مجدد در کشور شد و تأکید کرد: تا زمانی که نوازشریف استعفا نکند، این‌جا را ترک نخواهیم کرد.
با وجود آغاز تظاهرات ضددولتی در اسلام آباد، برخی منابع نزدیک به عمران خان، از احتمال عقب‌نشینی وی طی ساعات یا روزهای آینده از اصلی‌ترین خواسته خود یعنی«استعفای نواز شریف» در صورت پذیرفته شدن شرایط او از سوی دولت خبر داده‌اند. هنوز هیچ منبعی اشاره‌ای به شرایط عمران خان نکرده است.

آمادگی صلیب‌سرخ برای تحت اختیار گرفتن کاروان کمک‌های روسیه به شرق اوکراین
«گالینا بالزاموا» سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ روز شنبه اعلام کرد که این کمیته آماده است در صورت توافق مسکو و کی‌یف، کاروان کمک‌های انسانی روسیه برای جنوب شرقی اوکراین را تحت اختیار گیرد.  بالزاموا ادامه داد: کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ از نشست سه‌جانبه بین مقامات گمرکی روسیه و اوکراین، مقامات کنترل مرزی و مقامات صلیب‌سرخ مطلع است.
درحالی‌که روسیه بر ادامه حرکت این کاروان و انتقال محموله‌ها با کامیون‌های روسی اصرار دارد، دولت اوکراین اعلام کرده است که اجازه حرکت به کامیون‌های روسی در خاک خود را نمی‌دهد و محموله‌ها باید تحت نظارت کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و بدون شرکت طرف روسی به مناطق نیازمند حمل شوند.


تعداد بازدید :  59