شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
هفته بیست‌وهشتم برای سرخابی‌ها خوش‌یمن بود
تراکتور به نفت و سپاهان راه داد!

شهروند| با برگزاری رقابت‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال تنور این مسابقات داغ‌تر از قبل شد؛ جایی که تراکتورسازی در دربی تبریز متوقف شد و نفت‌تهران و سپاهان به برتری رسیدند. البته استقلال و پرسپولیس هم بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند.
جنجال تبریز
خیلی‌‌ها تصور می‌کردند دربی تبریز بازی راحت برای تراکتورسازی باشد ولی نه‌تنها اینطور نشد که بازی پر از جنجال بود. وقتی دوسانتوس برزیلی در دقیقه 25 تراکتورسازی را پیش انداخت، هواداران نه‌چندان پرشمار ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز سر از پا نمی‌شناختند. همه‌چیز تا دقیقه 61 بازی خوب پیش می‌رفت اما گل محسن حسینی(که 6‌سال پیراهن تراکتور را پوشیده است) آب سردی بود بر پیکره هواداران تیمی که شانس اول قهرمانی به حساب می‌آمد. از همان لحظات برادری را کنار گذاشته و شعارهای تندی علیه بازیکنان گسترش‌فولاد سر داده شد. طرفداران تراکتورسازی به قدری از گسترش‌فولادی‌ها بابت به تساوی کشاندن بازی ناراحتند که بعد از مسابقه در فضای مجازی اتفاقات خوبی را برای اعضای تیم‌ رقم نزدند.
سپاهان و نفت، سایه تراکتور
توقف تراکتورسازی بهترین فرصت را برای نفت‌تهران و سپاهان مهیا کرد تا اختلاف را در صدرجدول کم‌کنند. آنها از فرصت به‌وجود آمده نهایت بهره را بردند و به ترتیب پدیده و استقلال‌خوزستان را در دیدار بیرون از خانه شکست دادند. درخشش لوسیانو پریرا که دو گل زد و یک پاس گل داد، در ترکیب سپاهان محسوس بود و حالا دو تیم زردپوش فوتبال ایران به‌عنوان سایه تراکتورسازی دو هفته پایانی را ادامه می‌دهند.
استقلال دیر برد
امیر قلعه‌نوعی با بردی که مقابل صبای قم به‌دست آورد حالا حسرت امتیازهایی را می‌خورد که پیش از این از دست داده است. استقلال روز پنجشنبه صبا را در قم شکست داد ولی شاید همین 3 امتیاز هم نتواند باعث کسب سهمیه آسیایی آبی‌پوشان شود. استقلال اگرچه بعد از هفته‌ها خوب بازی کرد و پیروز شد ولی هرگز نتوانسته هوادارانش را راضی نگه دارد؛ شاید با برد مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس، کمی از اندوه استقلالی‌ها کم شود.
اولین پیروزی برانکو
اگر نگوییم جنگ بقا، باید بگوییم بازی پیکان و پرسپولیس برای دو تیم در قعرجدول اهمیت داشت. پرسپولیس می‌خواست خیال خودش را بابت حس نکردن خطر سقوط راحت کند و البته صمد مرفاوی قصد داشت طلسم نبردن خود را روی نیمکت پیکان بشکند اما اتفاقات بازی طوری رقم خورد تا تیم بی‌تفاوت پرسپولیس اولین پیروزی‌اش را با هدایت برانکو ایوانکوویچ جشن بگیرد و البته پیکان یک گام دیگر به سقوط نزدیک‌تر شود.
درود به شرف یحیی
یحیی گل‌محمدی و ذوب‌آهن همچنان می‌تازند. سبزقبایان اصفهانی در ادامه موفقیت‌های خود نفت‌مسجدسلیمان را از پیش رو برداشتند و برای اولین بار در این فصل به رده چهارم جدول رسیدند. آنها با کسب 9 پیروزی و دو تساوی از 11 بازی اخیر حالا شانس زیادی برای رسیدن به سهمیه آسیایی لیگ برتر دارند.
نتایج کامل هفته بیست‌وهشتم
راه‌آهن 2- سایپا 1(شیری«دوگل» برای‌راه‌آهن و زینالی برای سایپا)، ملوان صفر- فولاد صفر، تراکتورسازی 1- گسترش‌فولاد 1(دوسانتوس برای تراکتور و حسینی برای گسترش)، استقلال‌خوزستان 1- سپاهان3(مومنی برای استقلال و نویدکیا و پریرا «دوگل» برای سپاهان)، پرسپولیس 1- پیکان صفر(طارمی)، پدیده 1- نفت‌تهران 2(غلامی برای پدیده و حمدی‌نژاد و عزتی برای نفت)، صبا 1- استقلال 2(بادامکی برای صبا و کرار و شهباززاده برای استقلال) و ذوب‌آهن 2- نفت‌مسجدسلیمان صفر(سانتوس و اسماعیلی‌فر)

 


تعداد بازدید :  269