شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
رییس جمهوری در سفر به شیراز
پیام تخت جمشید « ما می‌توانیم» است

 حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان در ادامه سفرهای استانی‌اش هفته گذشته به شیراز سفر کرد. او در این سفر علاوه بر سخنرانی میان مردم این استان و دیدار با سرمایه‌گذاران در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در شیراز هم شرکت کرد. به گزارش ایرنا، روحانی در پاسخ به سوالی درباره فکت شیت به خبرنگاران گفت: «فکت شیت ما را رسانه‌های خارجی هم منتشر کردند، ما اعلام کردیم و روشنگری کردیم ولی برخی شبهه ایجاد کردند.»
رئیس‌جمهوری ادامه داد: «نظراتمان را به صراحت گفتیم و اعلام کردیم و به تفصیل بیان شده است اگر لازم است فکت شیت دوم را هم منتشر کنیم.» روحانی گفت: «عمر دولت 20ماهه است و به نیمه نزدیک می‌شود در این دولت کارهای بزرگی شده است و چون فعالیت سیاست خارجی برجسته است، مردم با هوشیاری و چشم تیزبین آن را دنبال می‌کنند و این قابل تقدیر است.» او ادامه داد: «تشکر می‌کنیم از دیپلمات‌ها که کار بزرگی کردند، همان‌طور که دانشمندان بزرگ ما افتخار کشور ما هستند، دیپلمات‌ها هم افتخار ما هستند که خدمت می‌کنند و ماجور هستند.»
رئیس‌جمهوری در این جلسه مطبوعاتی تأکید کرد: «در بخش سلامت کار عظیمی صورت گرفته است، در نشست حاشیه سازمان ملل این کار را شگفت و عجیب دانستند، آنها سال‌ها این کار را نکرده‌اند.»
انبارهای گندم خالی بود
روحانی در ادامه گفت:  قیمت نفت نصف شده و در شرایط تحریم، دولت کارهای بزرگی کرده است که از رکود خارج شدیم. تورم مهار شده است ولی رفع مشکلات مردم زمان بیشتر و سرمایه بیشتر می‌خواهد.
رئیس‌جمهوری گفت:  ما در کشاورزی، صنعت، انرژی و زمینه‌های دیگر رشد داشته‌ایم، طرح فاز 12 پارس‌جنوبی طرح خیلی عظیمی است و در زمینه کشاورزی کار بزرگی انجام شده، 92‌میلیون تن محصول به 103 میلیون تن رسیده، تعداد ماشین‌آلات زیاد شده و آبیاری نوین اجرا شده، ما هیچ زمانی بعد از انقلاب به اندازه امروز و امسال انبارهای کالای اساسی پر نداشته‌ایم. ما همیشه التماس می‌کردیم که موجودی انبارها به 3 ماه یا 4 ماه برسد اما الان موجودی انبار ما از 6 ماه بیشتر است.
وی ادامه داد: 7 ماه موجودی داریم، انبارهای گندم در زمانی که من رئیس‌جمهوری شدم خالی بود، شبانه‌روز به فکر تأمین گندم کشور بودیم، پس کار بزرگی انجام شده است.
مشکل آب
روحانی گفت: معضل تأمین آب در کشور یک معضل کلی است، همه استان‌ها معضل دارند حتی برای آب آشامیدنی مردم مشکل داریم. یکی از طرح‌های ما در این استان، آبرسانی به 700 روستا است. هدف کلی این است که طرح‌های آبرسانی را بهتر و بهینه انجام دهیم، تأمین آب از دریا هم مدنظر است. طرح ما احداث نیروگاه‌های کوچک اتمی 100 مگاواتی و نیروگاه‌های معمولی است که همزمان برق تولید کند و آب شیرین کند تا به مصرف شرب برسد. او گفت: سعی ما بر این است که تولیدات داخل را تقویت کنیم، نباید چیزی که در داخل تولید می‌کنیم را رها کنیم و دستمان را به خارج از کشور دراز کنیم، همه بخش‌ها باید به تولید داخلی متکی باشند.
روحانی همچنین از مجموعه تاریخی تخت جمشید هم بازدید کرد. وی در جریان بازدید از این مجموعه تاریخی، گفت که پیام این اثر باستانی
 « ما می‌توانیم » است.
پیام تخت جمشید
حسن روحانی روز پنجشنبه در دومین روز از سفر خود به فارس در دیدار از این مجموعه جهانی اظهار کرد: «این آثار تاریخی می‌خواهد به ما بگوید این ملت، ملت بزرگی است که هرکار بزرگی را می‌تواند به خوبی انجام دهد.» او افزود: «پیام این آثار و نماد به ملت ایران، پیام باور است و همه اینها نشان می‌دهد علم و فناوری و هنر از هزاران‌ سال پیش در این سرزمین وجود
 داشته است.»
رئیس‌جمهوری ادامه داد: «ملتی که از چند‌ هزار ‌سال پیش دارای این قدرت فکری، طراحی و  این همه فناوری سطح بالا بوده، امروز هم می‌تواند به راحتی از همه مشکلات عبور کند.»
او اظهار کرد: «ما افتخار می‌کنیم به ملیت ایرانی، به فرهنگ اسلام و امروز هویت ما باید هویت اسلامی و ایرانی باشد.» رئیس‌جمهوری افزود: «دولت
 2 وظیفه دارد، یکی صیانت و حفظ این آثار است و برای این مهم هر کاری که لازم باشد ازجمله تخصیص بودجه انجام می‌دهد. » رئیس دولت تدبیر و امید بیان کرد: «وظیفه دیگر دولت، تکمیل این آثار است، زیرا بدون‌شک در کنار این آثار برج و بارو‌ها، آثار شهرها و ورودی و خروجی‌های یادمان‌های اطراف این اثر تاریخی است که در خاک مدفون است و باید به تدریج آنها را تکمیل کنیم  زیرا جاذبه‌های خاص خودش را دارد.»

 


تعداد بازدید :  270