شماره ۵۵۴ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
فیلم «محمد (ص)» اکران نشد
ایوبی: سینما نشان می‌دهد قدرتمند است

شهروند| جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با تمام کم و کاستی‌‌هایش به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود؛ جشنواره‌ای که نتوانست آنچنان که باید و شاید نظر مخاطبان سینما را به خودش جلب کند. هر چند که عده‌ای دلیل کم‌رونقی جشنواره را شکل جدید برگزاری آن ارزیابی می‌کنند و امیدوار هستند که در سال‌های بعد به شکل بهتری برگزار شود.
نمایش «رستاخیز»
 به جای فیلم «محمد (ص)»
با این حال سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حاشیه‌هایی داشت، قرار بود فیلم «محمد(ص)» مجید مجیدی برای میهمانان خارجی جشنواره به نمایش
در بیاید؛ اما درنهایت وعده مسئولان محقق نشد و این فیلم به نمایش در نیامد. هیچ‌کدام از مسئولان درحالی توضیحی درباره علت عدم نمایش این فیلم ارایه نکرده‌اند که مجید مجیدی در آخرین روز برگزاری جشنواره به دیدار علیرضا رضاداد – دبیر جشنواره آمد و سری هم به هجدهمین بازار بین‌المللی فیلم تهران زد. نکته جالب‌تر این‌که بعد از منتشر شدن خبر اکران فیلم«رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در عید فطر، این فیلم خارج از برنامه در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد؛ فیلمی که روایتگر واقعه عاشوراست و مدت‌ها به دلیل نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) و حواشی پیرامون آن موفق به اکران نشده بود. البته با وجود خارج از برنامه پخش شدن این فیلم اکثر صندلی‌های سالن پر بود.
دنیای امروز نیاز به گفت‌وگو دارد
ضیافت شام میهمانان خارجی جشنواره فیلم فجر با حضور هنرمندان و اهالی رسانه از دیگر مراسم‌های بخش بین‌الملل جشنواره امسال بود که با تقدیر میهمانان روسی و افغانی از حجت‌الله ایوبی - رئیس سازمان سینمایی همراه شد. ایوبی در این مراسم بر نیاز دنیای امروز به گفت‌وگو تأکید کرد و گفت: «سینما نشان می‌دهد قدرتمند است و می‌تواند همه ما را دور هم جمع کند و این جشنواره‌ها هم قدرت هنر را نشان می‌دهد.» او در ادامه بیان کرد که «خیلی از میهمانان با حضور در ایران از شرایط موجود در کشورمان متعجب می‌شوند و متاسفانه واقعیت‌های ایران کمتر معرفی شده است.» به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه تئاتر و سینمای روسیه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های سینمایی دنیا ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره فیلم فجر نشانی را به رئیس سازمان سینمایی اهدا کرد. رئیس اتحادیه سینماگران افغانستان نیز با اهدای هدیه‌ای به رئیس سازمان سینمایی از میهمان‌نوازی ایرانی‌ها قدردانی کرد. در این مراسم سینماگرانی چون مسعود کیمیایی، علیرضا شجاع‌نوری، روح‌الله حجازی‌، مرتضی شایسته‌، بیژن امکانیان‌، مرتضی رزاق کریمی‌، غلامرضا موسوی، سیروس الوند، علیرضا زرین‌دست‌، مجید مظفری‌، کتایون ریاحی، قاسم قلی‌پور‌، بهرام اردلان، محمدرضا شفیعی و هیأت داوران جشنواره ازجمله نیکی کریمی، منوچهر محمدی‌ و رضا میرکریمی‌ حضور داشتند.


تعداد بازدید :  227