شماره ۳۵۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی:
افزایش سقف برداشت روزانه از عابر بانک‌ها منتفی شد

شهروند|  مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اعلام کردکه سقف پرداخت پول نقد در عابر بانک‌ها از ۲‌میلیون ریال فعلی بیشتر نمی‌شود.  
ناصر حکیمی، در گفت‌وگو با تسنیم،  اظهار داشت:   بررسی‌هایی که در اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی انجام گرفت ما را به  این نتیجه رساند که درحال حاضر افزایش سقف پرداخت پول نقد در دستگاه‌های عابر بانک نه صلاح است و نه ممکن.  
وی افزود: رویکرد کلی بانک مرکزی تشویق مردم به استفاده کمتر از پول نقد در تبادلات جاری است. در همین راستا نیز سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در راستای ایجاد بسترهای لازم برای تبادلات الکترونیکی در درگاه‌های مختلف تلفن همراه، اینترنت و پوز انجام گرفته است.  حکیمی ادامه داد: در چنین شرایطی فرض بانک مرکزی این است که دریافت پول نقد از عابر بانک‌ها باید در مواردی انجام شود که امکان پرداخت و تبادل پول به‌صورت الکترونیکی وجود ندارد.   مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی افزود: تأمین اسکناس قابل استفاده و متناسب با دستگاه‌های عابربانک نیز از دیگر دغدغه‌هایی بود که در جریان بررسی افزایش سقف برداشت روزانه مورد توجه قرار گرفت. وی تأکید کرد: تمامی بانک‌ها باید این سقف را رعایت کنند و در صورت تخلف با آنها برخورد می‌شود حتی اگر برای دارندگان کارت‌های خود این امکان را فراهم آورده باشند.  گفتنی است در چند ماه اخیر برخی از بانک‌ها نظیر ملی، سینا، توسعه صادرات و... سقف برداشت از خودپردازهای خود را تا 500‌هزار تومان افزایش دادند.


تعداد بازدید :  97