شماره ۳۵۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
خبر

پیام تسلیت رئیس‌جمهوری به مناسبت درگذشت پدر شهیدان یاسینی
رئیس‌جمهوري در پیامی درگذشت مرحوم حاج‌عبدالمطلب یاسینی، پدر شهیدان علیرضا و ‌رضا و جانباز سرافراز عباس یاسینی را به ملت بزرگوار ایران و به‌ویژه خانواده معزز یاسینی تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، در بخشی از این پیام آمده است: «اینجانب ضمن پاسداشت یاد و نام مرحوم و ارج نهادن به فداکاری‌های آن پدر ارجمند که با ایمان و اعتقاد راسخ خویش فرزندان شجاع، متین و وارسته‌ای را برای پاسداری از مرزهای اعتقادی و ملی کشور، تقدیم نمود؛ مصیبت وارده را به ملت بزرگوار، خانواده‌های معزز شهدا،‌ جامعه مکرم ایثارگران و بالاخص خاندان محترم یاسینی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید و اجر و پاداش الهی را برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم».

جهانگیری:  عده‌ای تلاش دارند دولت را وارد حاشیه کنند
معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این‌که دولت تدبیر و امید در یک‌سال گذشته تلاش داشت تا برخی از مشکلات اساسی کشور را حل کند، گفت: در این مدت دستاوردهای خوبی در حوزه نظام سلامت و مهار تورم داشتیم اما خیلی‌ها تلاش دارند دولت را وارد حاشیه کنند تا از حل مشکلات مردم باز ماند.
به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» صبح دیروز در دومین اجلاس معاونان درمان، روسا و مدیران بیمارستان‌های سراسر کشور که در مرکز همایش‌های بین‌المللی زکریای رازی برگزار شد، افزود: بعد از شروع به کار دولت معلوم شد که نیازمند مدیریت جدی و تصمیم‌گیری‌های به موقع و مهم هستیم تا بدون درنگ و با پشتوانه علمی کشور درباره مسائل مختلف تصمیم‌گیری کنیم.
جهانگیری، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت را در بخش سیاست خارجی دانست و اظهار داشت: در این بخش با تحریم‌های ظالمانه‌ای که آثارش را در اکثر بخش‌های کشور گذاشته بود، روبه‌رو بودیم که یکی از آنها دارو و درمان بود. وی تصریح کرد:  یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت تعامل با دنیا بود که توسط یک تیم زبده، قوی و کارآمد با مسئولیت وزیر امور خارجه تحت نظارت ریاست محترم جمهوری و در چارچوب سیاست‌های رهبر معظم انقلاب، دستاوردهای خوبی را در این مدت به همراه داشت.
وی اظهار امیدواری کرد  در یک تعامل سازنده و مثبت با دنیا هم از حقوق هسته‌ای ملت ایران به خوبی دفاع کنیم و هم تحریم‌های ظالمانه را برهم بزنیم و زمینه رشد و توسعه ایران را فراهم کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این‌که دولت در مدت یکسال فعالیت، از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرده است، اظهار داشت: خیلی‌ها تلاش دارند دولت را وارد حاشیه کنند و این دولت مصمم است به یاری خدا، همت مردم و حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی یک لحظه از وقت خودش را به غیراز خدمت به مردم صرف نکند.  جهانگیری تصریح کرد:  البته دیگران بدانند اگر برای دولت در خدمت به مردم مشکل ایجاد کنند، این دولت نخواهد گذاشت و در جای خود حتما با مردم در میان خواهد گذاشت که چه کسانی در گذشته مشکل ایجاد کردند و امروز که دولت می‌خواهد مشکلات را حل کند هم مانع ایجاد می‌کنند.

رئیس مجلس: اجرای اقتصاد مقاومتی همت مسئولان و مردم را می‌طلبد
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که اولویت اول کشور اقتصاد است، گفت: فشار اقتصادی و بیکاری در کشور وجود دارد بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان و مردم اجرای اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین بزرگداشت سیدآزادگان شهید سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد که در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی قزوین برگزار شد با اشاره به برخی تندروی‌ها گفت: گاهی فکر می‌کنند انقلابی‌بودن یعنی تند‌رفتارکردن این درحالی است که باید نسبت به دشمنان تند بود. شهید ابوترابی‌فرد با عمل خود یک شخص مست را چنان متحول کرد که چرخ ماشین وی را بوسید و نباید فراموش کرد که شهید ابوترابی‌فرد تأکید داشت نباید آبروی مردم ریخته شود. لاریجانی گفت: اگر وحدت درونی کشور به هم بریزد به هیچ‌چیز نمی‌رسیم بنابراین باید با یکدیگر وفاق داشته باشیم همچنان که شهید ابوترابی‌فرد به جای نصیحت ظاهری با اعمال خوبش مردم را متحول می‌کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انتقاد شرایط را عوض کند خوب است اما اگر بخواهد طرف مقابل را تخریب کند مناسب نیست و دشمنی‌کردن اشکال دارد، یکی از بعثی‌ها نقل می‌کند: شهید ابوترابی‌فرد در اردوگاه شش‌بار به من سلام کرد تا به او جواب دادم بنابراین باید سخن دیگران را حمل به صحت کنیم و نباید به دوستان و مسلمانان ظن و گمان داشت بلکه باید از نفس خود مراقبت کنیم.


تعداد بازدید :  104