شماره ۳۵۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
خبر

رئیس‌کل دادگستری استان تهران: جزئیات بازداشت خبرنگار واشنگتن‌پست را از سخنگو بپرسید
رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: جزییات بیشتر در رابطه با پرونده بازداشت خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست را از سخنگوی دستگاه قضایی جویا شوید. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین جزییات پرونده بازداشت خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست گفت: اتفاق جدیدی در این پرونده نیفتاده است. وی از بیان جزییات بیشتر در این راستا خودداری کرد و افزود: اطلاعات بیشتر درباره این پرونده را از سخنگوی دستگاه قضایی جویا شوید. حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود با خبرنگاران در 13 مردادماه در پاسخ به سوالی درباره بازداشت چند نفر ازجمله خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست و اتهام آنها، گفته بود که چهار نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند که یکی از آنها در همان روزهای اول با قرار آزاد شد. محسنی‌اژه‌ای از ذکر جزییات دیگر به دلیل در مرحله مقدماتی بودن پرونده خودداری کرد.

سخنگوی وزارت کشور: خبر تازه‌ای درباره دانایی‌فر نداریم
سخنگوی وزارت کشور درخصوص سرنوشت دانایی‌فر گفت: در رابطه با سرنوشت ایشان خبر تازه‌ای نداریم، اما موضوع همچنان در دستورکار قرار دارد و ما درحال پیگیری هستیم. حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضع دانایی‌فر مرزبان اسیر ایرانی گفت: در رابطه با سرنوشت ایشان خبر تازه‌ای نداریم، اما موضوع همچنان در دستورکار قرار دارد و ما درحال پیگیری هستیم. وی همچنین درباره آخرین وضع لایحه تقسیمات کشوری و بحث تقسیم‌بندی کشور به پنج منطقه گفت: چیزی که در این رابطه در رسانه‌ها مطرح شد، از اساس کذب بود. سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: آن چیزی که الان مطرح است، لایحه تقسیمات کشوری است که ما به دولت دادیم و در آن لایحه مطلقا از تقسیم کشور به پنج قسمت وجود ندارد.

دفاعیات مهدی‌ هاشمی در چهارمین دادگاه
وکیل‌مدافع مهدی‌ هاشمی گفت: در جلسه چهارم دادگاه به بیان دفاعیات خود می‌پردازیم. به گزارش ایسنا، محمود علیزاده‌طباطبایی درباره برگزاری دادگاه مهدی‌ هاشمی در روز 27مردادماه، گفت: این جلسه چهارمین جلسه دادگاه موکلم محسوب می‌شود و از سوی دیگر، جلسه نخست برای بیان دفاعیات ما و موکل؛ زیرا در جلسات قبلی فقط کیفرخواست قرائت شد. وی ادامه داد: جلسات دادگاه فعلا ادامه دارد، اما نمی‌توان گفت تا چند جلسه دیگر ما به طرح دفاعیات خود خواهیم پرداخت.

کمیته سیاسی حزب کارگزاران اعضایش را شناخت
رئیس و اعضای کمیته سیاسی حزب کارگزاران با رای اعضای شورای مرکزی این حزب، انتخاب شدند. به گزارش فارس، براساس رأی اعضای شورای مرکزی، محمد‌ هاشمی رئیس کمیته سیاسی و حسین مرعشی، محمد قوچانی، محمد عطریانفر، فائزه ‌هاشمی، رضا امراللهی و غلامحسین کرباسچی به‌عنوان عضو کمیته سیاسی انتخاب شدند. پیش از این، اسحاق جهانگیری به‌عنوان رئیس شورای مرکزی و محمد کرباسچی به‌عنوان دبیرکل حزب کارگزاران انتخاب شده بودند. تهیه و تنظیم بیانیه‌های سیاسی و موضع‌گیری‌ درباره مسائل سیاسی روز از وظایف کمیته سیاسی حزب کارگزاران عنوان شده است.

«ندای ایرانیان» با محوریت سیدمحمد خاتمی در آستانه دریافت مجوز از وزارت کشور
سخنگوی هیأت موسس تشکل «ندای ایرانیان» گفت:  این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب که با محوریت سیدمحمد خاتمی فعالیت خواهد کرد، در آستانه دریافت مجوز از وزارت کشور است. ‌هادی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تقاضای دریافت مجوز به وزارت کشور داده شده و این تشکل در آستانه تأسیس و دریافت مجوز از وزارت کشور است، اظهار کرد: ما اصلاح‌طلبی را بر محوریت سیدمحمد خاتمی ادامه می‌دهیم.
وی همچنین اظهار کرد:  ندای ایرانیان چند شاخص دارد که این شاخص‌ها عبارتند از آرمان‌گرایی، عملگرایی، میانه‌روی، پرهیز از فرصت‌طلبی و رادیکالیسم، اخلاق‌گرایی، اصلاحات تدریجی و گام به گام، اقدامات مسالمت‌جویانه و ضدخشونت‌گرایی، محوریت عقل جمعی و خواست اکثریت جامعه، گفت‌وگو با همه جریان‌های سیاسی در چارچوب قانون و توجه به قانون اساسی.
سخنگوی هیأت موسس تشکل «ندای ایرانیان» در ادامه با بیان این‌که ما هیچگاه با صندوق رای قهر نمی‌کنیم، گفت:  ما اهل تحریم انتخابات نیستیم و صندوق‌های رای را تنها راه دستیابی به دموکراسی می‌دانیم.  ما همچنین با حاکمیت در عین حفظ هویت اصلاح‌طلبی خود تعامل می‌کنیم و هر جا در اقدامات خود با تضادی از سوی ارکان نظام مواجه شویم تا زمانی که نظام را متقاعد نکنیم آن اقدامات خود را مسکوت می‌گذاریم. 


تعداد بازدید :  90