شماره ۳۵۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بين

بازخوانی نیمی از جعبه سیاه هواپیمای ایران 140
50‌درصد جعبه سیاه (CVR) هواپیمای سقوط‌کرده شرکت هسا توسط متخصصان و تیم بررسی سانحه بازخوانی شد.
علیرضا جهانگیریان، معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد:  کمیته بررسی سانحه هواپیمای ایران 140 و کارگروه 11گانه از نخستین لحظات وقوع سانحه به‌صورت مستمر به جمع‌آوری اطلاعات سانحه پرداختند. وی افزود: در سومین جلسه کمیته بررسی سانحه موضوع پیشرفت عملیات بازخوانی دستگاه‌های ثبت و ضبط اطلاعات پرواز شامل FDR و CVR هواپیمای ایران 140 که از سه‌شنبه هفته گذشته با حضور متخصصان و کارشناسان داخلی و پیوستن کارشناسان خارجی آغاز شده بود، مطرح و مشخص شد که تاکنون موفق به بازخوانی بیش از 50‌درصد اطلاعات جعبه CVR شده‌اند. معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در پی نیاز به اقدامات تکمیلی برای بازخوانی کامل CVR هواپیما، برنامه‌ریزی لازم جهت رفع اشکال فنی و ادامه بازخوانی از روز شنبه صورت گرفته است. جهانگیریان تصریح کرد: دستگاه FDR به‌دلیل آتش‌سوزی هواپیما به‌شدت آسیب دیده بود لذا بازخوانی به روش مرسوم امکان‌پذیر نبود. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: بالاخره پس از بررسی کارشناسی، کارگروه تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم گرفت با مشارکت متخصصان کارخانه سازنده این دستگاه، براساس فرآیند پیچیده و تخصصی باز و پیاده‌سازی اطلاعات صورت گیرد که با بکارگیری این روش اطلاعات این جعبه درحال پیاده‌سازی است. وی با بیان این‌که تجزیه و تحلیل این اطلاعات توسط کارگروه‌های تخصصی از امروز آغاز می‌شود، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با تمام توان در تلاش است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عوامل سانحه را اعلام کند.

سقوط مرگبار از چرخ و فلک پارک بسیج
نوجوانی 16ساله بر اثر سقوط از چرخ و فلک در شهربازی بسیج در اتوبان محلاتی تهران جان خود را از دست داد.  ساعت 09: 23 جمعه‌شب گذشته این حادثه به اورژانس تهران اعلام شد و نیروهای مجموعه به همراه یک‌دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
براساس این گزارش، تکنسین‌های اورژانس تهران با حضور در محل و انجام معاینات پزشکی متاسفانه مرگ نوجوان را به دلیل شدت جراحات تأیید کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این پسر نوجوان زمانی که چرخ و فلک متوقف شده بود تا مسافران از واگن‌هایشان پیاده شوند، این اتفاق تلخ را رقم زده است.  ماموران در بازرسی از پیکر بی‌جان پسر نوجوان دیدند که او هیچ مدرک شناسایی همرا ندارد. این پسر ناشناس تنها ‌هزارتومان داخل جیبش بود.  تحقیقات میدانی از این حادثه مرگبار، کارآگاهان را با فرضیه مرگ خودخواسته روبه‌رو کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این پسر نوجوان قصد خودکشی داشته، برای مرگ خودخواسته خود را به پارک بسیج رسانده و دست به خودکشی زده است. حسن عباسی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران دراین‌باره می‌گوید: از مردادماه‌ سال گذشته تاکنون چهار مورد سقوط در شهربازی‌های تهران گزارش شده که منجر به مصدومیت و مرگ تعدادی از شهروندان شده است. در حادثه قبلی سقوط از وسیله شهربازی که در اردیبهشت‌ماه ‌سال‌جاری اتفاق افتاد، سه دختر از ترن هوایی (موش دیوانه) در پارک ارم تهران سقوط کردند و به شدت مصدوم شدند.

گرمسار و آرادان در محاصره سیل
سیل گرمسار و آرادان، خسارات جانی نداشت اما احشام، خودروها، ماشین‌آلات کشاورزی و منازل مردم دچار خسارت‌های مالی شدید شد.
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس به ایسنا گفت:  بعد از سیل روز جمعه راه حدود 8 روستا بسته شده، ارتباطات قطع شده و کانال‌های کشاورزی نیز تخریب شده است.
وی با اشاره به وجود مشکل آب شرب در منطقه سیل‌زده گرمسار و آرادان افزود: مهم‌تر از غذا، مشکل آب آشامیدنی است که مردم این روستاها با آن مواجه هستند و انتظار می‌رود با بازگشایی مجدد راه‌ها بتوان با تانکر به این روستاها آبرسانی کرد. نماینده مردم گرمسار در مجلس با بیان این‌که فرمانداران مناطق مختلف گرمسار و آرادان مشغول برآورد میزان خسارت مالی وارده به مناطق سیل‌زده هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه هنوز بازگشایی راه‌ها میسر نشده و شاید اگر این منطقه کوهستانی نبود مشکل هم تا این اندازه حاد نبود. کاتب در پایان اضافه کرد: البته ما از فرمانداران و استانداری سمنان خواسته‌ایم تا اگر این امکان وجود دارد امدادرسانی به مناطق سیل‌زده به صورت هوایی انجام شود و آب شرب مورد نیاز مردم به این مناطق منتقل شود اما هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است.


تعداد بازدید :  82