شماره ۳۵۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
متهمان آزار کودکان در مهدکودک «ستایش» محکوم شدند
مجازات کودک‌آزارها

گروه حوادث| ماه پیش بود که فیلمی کوتاه در فضای مجازی بین کاربران اینترنتی پخش شد. فیلم هولناکی که توسط یک موبایل ضبط شده و رفتار وحشیانه مربی مهدکودکی به نام ستایش در شهر اردبیل را به تصویر کشیده بود. تصاویر ضبط شده آن‌قدر دلخراش بود که قلب هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد. پس از پخش فیلم و موج منفی که به همراه داشت مسئولان قضایی و انتظامی بلافاصله دست به کار شدند تا هرچه سریع‌تر این پرونده را به سرانجام برسانند. حالا با گذشت یک ماه و چند روز از این حادثه متهمان اصلی این فاجعه محکوم شدند.
روایت یک حادثه تلخ
بچه‌های خردسال در اتاق مهدکودک درحال بازی کردن هستند. زن مربی درحالی‌که یکی از کودکان خردسال را روی زمین خوابانده و یک پایش را روی او گذاشته، درحال غذا دادن به او است. اما چه غذا دادنی. مربی سنگدل با زور قاشق، غذا را در دهان کودک بي‌گناه گذاشته و هر چند وقت یک‌بار برای این‌که کودک غذای داخل دهانش را فرو ببرد، بینی‌اش را می‌گیرد تا کودک با بند آمدن نفسش غذایش را بخورد. ثانیه‌های فیلم وقتی روی عدد 25 قفل می‌شود مربی سنگدل ناگهان چند ضربه شدید به صورت کودک خردسال وارد می‌کند و با گرفتن موهایش او را از روی زمین بلند کرده و به گوشه‌ای پرتاب می‌کند. ‬ در همان روزهای اول مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اعلام کرد: این اتفاق 15 تیرماه سال جاری ساعت 11 قبل از ظهر رخ داد و ساعت 12 همان روز از طریق اولیای کودک آسیب‌دیده، از آن مطلع شدیم. پس از اطلاع ساعت 12 ظهر همان روز اکیپی را برای بررسی به مهدکودک فرستادیم و سازمان بهزیستی کشور، دادستان اردبیل و مراکز قضایی را نیز در جریان قرار دادیم.
تشکیل پرونده
پرونده‌ای درخصوص کودک‌آزاری مربی مهد و تخلف مدیر مدرسه و همچنین مربی که از ماجرا فیلم تهیه کرده بود در شعبه چهارم دادسرا تشکیل و سپس برای بررسی بیشتر و اتخاذ تصمیمات لازم درخصوص تعطیلی دایمی و نیز باطل کردن مجوز این مرکز به تهران ارسال شد. از طرفی بهزیستی استان اردبیل نیز از مدیر مهد و فرد خاطی شکایت کرد. مدیر مهدکودک و نیز فرد خاطی به زندان افتاد اما مدیر مهد با وثیقه مقرر از زندان آزاد شده اما فرد خاطی همچنان در زندان است ‬و این درحالی است که برخی از این خانواده‌ها نیز شکایتی را از این مهد ارایه کرده و مدعی شده‌اند که در گذشته کودکشان با صدماتی مواجه بوده که در پاسخ والدین ادعا شده که خود کودکان در حین بازی دچار حادثه شده‌اند. 23 تیرماه بود ناصر عتباتی از صدور کیفرخواست متهمان و ارسال این پرونده به دادگاه خبر داد. ناصر عتباتی دراین‌باره گفت: به دلیل این‌که موضوع پرونده کودک‌آزاری بسیار مهم بود، سعی کردیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن تحقیقات را انجام دهیم. اکنون برای این پرونده کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه جزایی استان اردبیل ارسال می‌شود. وی با بیان این‌که «دادستانی با عنوان مدعی‌العموم از همان روزهای نخست پیگیر پرونده بوده و در شناسایی و دستگیری عوامل همکاری جدی را با سایر دستگاه‌ها داشته است» افزود: مسئولان بهزیستی استان اردبیل نیز در این ارتباط نهایت همکاری را داشتند تا به سرعت عوامل این حادثه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شوند. وی درخصوص دستگیری عامل فیلمبردار این صحنه نیز گفت: هنوز فرد موردنظر بازداشت نشده، اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد تا علت پخش شدن فیلم را از طریق شبکه‌های مجازی بفهمیم و دلیل آن را برای مردم بازگو کنیم. 27 تیرماه سه روز پس از این‌که عتباتی از صدور کیفرخواست برای متهمان کودک‌آزاری گفت خبر برگزاری دادگاه این متهمان که به قول عتباتی یکی از آنها مربی است که کودک را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و دیگری مدیر مهدکودک بود روی سایت‌های خبری رفت.
محکومیت متهمان پرونده
مهدکودک ستایش
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از محکومیت متهمان پرونده کودک‌آزاری در مهدکودک به حبس و ممنوعیت از هرگونه فعالیت آموزشی خبر داد. ناصر عتباتی در گفت‌وگوی کوتاه با شهروند گفت: هفته گذشته دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده کودک‌آزاری در دادگاه جزایی استان اردبیل برگزار شد. در این جلسه متهمان این پرونده اعم از مربی‌ای که کودک را مورد ضرب‌وشتم قرار داد و مدیر مهدکودک، هرکدام به حبس و ممنوعیت از هرگونه فعالیت آموزشی در مهدکودک‌ها محکوم شدند. عتباتی از بیان جزییات بیشتر در زمینه میزان حبس متهمان این پرونده خودداری کرد.


تعداد بازدید :  129