شماره ۳۵۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

معاون هنری و آموزشی خانه هنرمندان ایران از راه‌اندازی و تشکیل ارکستر خانه هنرمندان به رهبری نادر مشایخی طی روزهای اخیر خبر داد.

رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ کشورمان تازه‌ترین تک‌آهنگ اینترنتی خود را در فضایی ملی میهنی منتشر کرد.  در این قطعه موسیقایی که ترانه آن را مجید بابازاده سروده، رضا یزدانی به‌عنوان آهنگساز و خواننده و میلاد عدل به‌عنوان تنظیم‌کننده حضور دارند.

جلد دوم کتاب «ماجراهای تازه‌تری از نیکلا کوچولو» اثر ژان ژاک سامپه کاریکاتوریست و نویسنده مشهور فرانسوی و گوسینی با ترجمه آفاق حامد‌هاشمی توسط انتشارات سروش منتشر شد.

نمایش «خیر نبینی سعیده» نوشته و کارگردانی فرهاد نقد علی که داستان زندگی و مرارت‌های شخصی به نام خلیل را روایت می‌کند، تا 30 مرداد ماه در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه است.

علیرضا فرید، فیلم جدید خود را روی ریل‌های قطار تهران-استانبول جلوی دوربین می‌برد.

گرت الیس-اونوین تهیه‌کننده فیلم اسکاری «سخنرانی پادشاه» تهیه‌کننده اجرایی فیلم مستقل جدید افغان خواهد بود که به مناسبت خروج بریتانیا از افغانستان ساخته می‌شود.

كتاب «ارض بیض» كه كار مشتركی از مرحوم گلابدره‌ای و علی خلیلی است، هشتم شهریور ماه در تالار مهر حوزه هنری رونمایی می‌شود.

نمایشگاه «نقاشی‌های کتاب من» به همت گروه فرهنگی«نارنج و ترنج» از پنجم تا دوازدهم شهریور ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

صدها فیلم از کارهای «اندی وارهول»، نقاش و هنرمند سرشناس آمریکایی از سوی موزه هنرهای نیویورک دیجیتالی می‌شوند و برای عموم مردم به نمایش درمی‌آیند.  این فیلم‌ها بین سال‌های 1963 تا 1972 ساخته شده‌اند و پروژه‌ دیجیتالی شدن آنها چند‌ سال به طول می‌انجامد. حدود‌ هزار حلقه فیلم 16 میلی‌متری پس از اسکن فریم به فریم، باید به کیفیت HD درآیند و این به دلیل حساسیت فیلم‌ها و کمیاب بودن پروژکتورها، پروژه‌ دشوار و زمان‌بری است.

«جیمز کامرون»، کارگردان آمریکایی برنده 3 جایزه اسکار و خالق آثار ماندگار تاریخ سینما چون «آواتار» و «تایتانیک» 60 ساله شد.

«لوک بسون»، کارگردان سرشناس فرانسوی که بیشتر با فیلم «حرفه‌ای» به شهرت جهانی رسید توانست با فیلم جدیدش با عنوا‌ن «لوسی» با بازی «اسکارلت یوهانسون» در نقش اصلی عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای فرانسه را از آن خود کند.  این فیلم که در 615 سالن سینمای فرانسه به روی پرده رفت، در اولین هفته نمایش 94/1 میلیون قطعه بلیت در این کشور فروخت تا عنوان پرفروش‌ترین فیلم «لوک بسون» در هفته آغازین را به دست آورد.

پنجمین نمایشگاه گروهی آثار عکاسان همسفر با پایگاه عکس «چیلیک» باعنوان «انتهای زمین» در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

اکران خصوصی فیلم «شبیه شیدایی» به کارگردانی ناصر پویش  امروز یکشنبه ۲۶ مرداد ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.  

آزاده صمدی، بازیگر سینما و تلویزیون، به جمع بازیگران نمایش «p2» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی که قرار است از شهریور در تالار حافظ اجرا شود، پیوست.

انجمن فیلم انگلیس با ایجاد یک کمپین در تلاش است نسخه‌ای از اولین فیلم شرلوک هلمز را پیدا کند. فیلم صامت «پرونده اسکارلت» به کارگردانی «جورج پیرسون» به‌عنوان اولین فیلم شرلوک هلمز در‌سال 1914 اکران شد و پس از آن در آرشیو فیلم موسسه فیلم انگلیس گم شد.

فیلمبرداری «رخ دیوانه» ابوالحسن داودی دیروز 25 مرداد ماه به آخرین روز خود رسید.

بازسازی فیلم «گودزیلا» توسط کمپانی لجندری پیکچرز باعث به وجود آمدن علاقه جدید نسبت به این هیولا شده است.


تعداد بازدید :  81