شماره ۳۵۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ مرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

افت اهمیت انرژی با تنش خاورمیانه
به گزارش رویترز، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و شبه‌جزیره عربستان همچنان بیش از هر جای دیگری درجهان دارای تراکم میادین نفت و گاز عظیم هستند، اما فضای سیاسی ناپایدار داخلی در این کشورها، شرکت‌های فعال در زمینه تولید نفت و گاز را وادار کرده تا به دنبال ذخایر انرژی در دیگر نقاط جهان بگردند.  

قیمت نفت اوپک برای ایران کافی نیست
درحالی‌که قیمت جهانی نفت به‌شدت کاهش یافته است تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد قیمت‌های فعلی نفت برای اکثر کشورهای عضو اوپک پایین‌تر از آن است که بتواند نیازهای هزینه‌ای آنها را پوشش بدهد براساس آمارهای اقتصاددانان و تحلیلگران صنعتی، 7 کشور از 12 عضو اوپک شامل عراق، ایران و نیجریه برای تأمین هزینه‌های بودجه‌ای خود به قیمت بالاتری نیاز دارند.  

تثبیت قیمت طلا در آخر هفته
 بهای طلا طی دو هفته گذشته منتهی به جمعه به کمترین میزان خود رسید. طلای تحویل ماه دسامبر، 50/9 دلار یا         8/0 درصد کاسته‌شده و به بهای 1306 دلار در بخش کامکس بازار نیویورک فروخته ‌شد. البته به عقیده کارشناسان عدم قطعیت  تنش‌های ژئوپلتیکی سبب خواهند شد، بهای دلار در آخر هفته تثبیت شود.

 5/10 درصد نرخ بیکاری زنان ترکیه
موسسه آمار ترکیه اعلام کرده نرخ بیکاری این کشور در مقایسه با 8/8 درصد در ماه می‌، طی ماه گذشته 2/0 درصد کاسته شده است. براساس این داده‌ها، بیش از 48‌هزار شغل جدید در ماه می ‌ایجاد شدند و از تعداد افراد بیکار 2551000 نفر کاسته شد.  نرخ بیکاری مردان در ماه می ‌8‌درصد و زنان 5/10 درصد بود. 


تعداد بازدید :  68