شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
باقری یا مرادی، کدامیک رئیس می‌شوند؟
رضازاده بالاخره دست از سر وزنه‌برداری برداشت



شهروند| بحث حضور حسین رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری مدت‌هاست که به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است. در واقع این ماجرا به جدالی میان شورای شهر و وزارت ورزش نیز تبدیل شده بود که در نهایت وزارتخانه را می‌توان پیروز این جدال دانست. پرافتخارترین وزنه‌بردار تاریخ ایران حاضر نشد از شورای شهر استعفا بدهد و روز گذشته رسما انصرافش را از حضور در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرد. رضازاده که از ‌سال 88 و بعد از محرومیتش از مربیگری به دلیل دوپینگ برخی از وزنه‌برداران به‌عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شده بود و از چند ماه قبل به دلیل پایان دوره 4ساله مدیریتش از فدراسیون خارج شده بود، حداقل تا 4‌سال آینده نمی‌تواند روی صندلی ریاست خود بازگردد.
اظهارات رئیس مغموم
حسین رضازاده بعد از انصراف از حضور در انتخابات این جملات را بر زبان آورد: «من با وزنه‌برداری خداحافظی نمی‌کنم؛ همچنان عضو کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا هستم اما وقتی دیگر من را نمی‌خواهند، چاره‌ای نیست. نمی‌توانم به آرای مردم عزیز شهر تهران دهن‌کجی و از شورای شهر استعفاء کنم. با این حال باید بگویم شورای حل اختلاف و کمیسیون اصل90 نیز حضورم در انتخابات فدراسیون را تأیید کرده بودند. همین حالا‌ هاشمی که نماینده مجلس است در فدراسیون تیراندازی کار می‌کند اما می‌گویند من نمی‌توانم.»
جدال باقری و مرادی
به‌هرحال انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری امروز با حضور چند کاندیدا برگزار می‌شود که قطعا رقابت اصلی میان علی مرادی و کوروش باقری خواهد بود. کوروش باقری از سوی رضازاده شدیدا حمایت می‌شود و امیدوار است طرفداران رئیس پیشین به او رأی بدهند؛ علی مرادی نیز بعد از این‌که پست دبیرکلی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا را از دست داد، به دنبال ریاست فدراسیون داخلی است. البته شاید به دلیل تجربه کم باقری، مرادی که از مخالفان جدی رضازاده بود، شانس بیشتری برای بازپس گرفتن جایگاهش بعد از سال‌های طولانی داشته باشد.
خبری از مهندسی نیست
برخلاف اکثر مجامع انتخابات فدراسیون‌های ورزشی که پیش از برگزاری آنها خبرهایی مبنی بر مهندسی و کسب آرا به سود گزینه وزارت ورزش شنیده می‌شود، به نظر نمی‌رسد در انتخابات امروز وزنه‌برداری خبری از این حاشیه‌ها باشد. البته شاید هم گزینه جدیدی به جز باقری و مرادی توسط وزارتخانه رو شود اما در هر صورت می‌توان وزنه‌برداران را که ماه‌هاست بلاتکلیف هستند، برنده اصلی انتخابات امروز دانست.


تعداد بازدید :  460