شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
انتقاد شدید برادر پادشاه عربستان از تجاوز ریاض به یمن

برادر پادشاه عربستان با انتقاد شدید از تجاوزات هوایی این کشور به یمن فاش کرد که ریاض به این نتیجه رسیده که وارد جنگی با تصمیمات اشتباه شده است. به گزارش ایسنا، طلال بن عبدالعزیز، یکی از برادران پادشاه عربستان در گفت‌وگو با شبکه فوکس آلمان با انتقاد شدید از عملیات «طوفان قاطع» و رهبری کشورش در این عملیات عنوان داشت: خلبان‌هایی که یمن را بمباران می‌کنند مزدور هستند و هزینه‌های بسیاری را برای عربستان به دنبال داشته‌اند. وی در ادامه افزود:  خلبان‌هایی که در عملیات حضور دارند از پاکستان، هند، فرانسه و آمریکا و همچنین مصر هستند و برای هر پرواز 7500‌دلار از عربستان دریافت می‌کنند.
طلال ادامه داد: ریاض درحال حاضر احساس می‌کند که وارد جنگی با تصمیمات اشتباه شده است و اکنون برای توقف جنگ حاضر به قبول شروطی شده است که پیش از آغاز عملیات طوفان‌قاطع آنها را نمی‌پذیرفت. این شاهزاده عربستانی با انتقاد از عملکرد دولتمردان کشورش گفت:  همپیمانان عربستان پشت کشور را در این عملیات خالی کردند چراکه می‌دانستند یمن باتلاقی است که خلاصی از آن وجود ندارد.
طلال بن عبدالعزیز تأکید کرد: رهبران عربستان به همپیمانان خود در جنگ یمن گفته‌اند که اقدامی تحریک‌کننده علیه ایران انجام ندهند چرا که اگر ایرانی‌ها وارد این جنگ شوند آتش جهنم به پا خواهد شد. نیروهای ایرانی مانند یمنی‌ها نیستند چرا که آنها قادرند زیرساخت‌ها و ارتش عربستان را ظرف 24 ساعت ویران کنند. وی در ادامه افزود: فرماندهان ارتش عربستان درخصوص جنگ زمینی علیه یمن دچار تردید هستند و برخی از سرباز‌ها از خدمت فرار کردند چراکه شنیده‌اند همپیمانان عربستان در این جنگ پشت آنها را خالی کرده‌اند.

 


تعداد بازدید :  365