شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  ادامه عرضه اوراق سلف نفت کوره| مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت از استقبال ویژه خریداران از اوراق سلف نفت کوره در بورس خبر داد و تأکید کرد عرضه این اوراق ادامه خواهد یافت.علی کاردر در این‌باره گفت: استقبال از اوراق سلف نفت کوره در بورس بسیار خوب بود و ظرف 2.5 روز همه 50‌میلیارد تومان اوراق عرضه شده به فروش رفت. ما به دلیل این‌که برای پروژه‌های توسعه میادین به منابع مالی زیادی نیاز داریم، به عرضه اوراق سلف نفت کوره در بازار
 ادامه خواهیم داد.

   بورس کالا سدی در مقابل فرار مالیاتی| روح‌الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی از برنامه‌های دولت در‌ سال‌جاری است که در صورت اصلاح فرآیند دریافت مالیات در تمام نهادهای اقتصادی، به مرور شاهد افزایش درآمدهای مالیاتی و به تبع آن شفافیت بیشتر در بازارها خواهیم بود. وي با بیان این‌که بورس کالای ایران می‌تواند به سازمان امور مالیاتی در این زمینه کمک کند، افزود: یکی از رسالت‌های اصلی بورس‌ها به‌خصوص بورس کالای ایران، ایجاد شفافیت و جلوگیری از فرار مالیاتی است و تمامی فرآیندها و دادوستدها در بورس کالا روشن و قابل رصد است.

   خارجیان متقاضی کد سهامداری بورس تهران| حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: ۷ سرمایه‌گذار خارجی در دو هفته گذشته، کد سهامداری دریافت کردند و ۴ اروپایی درحال تکمیل مدارک برای دریافت کد هستند. او افزود: درخواست کارگزاران از ابتدای امسال برای دریافت کد سهامدار خارجی افزایش یافته است به‌طوری که 4 اروپایی نیز درحال تکمیل مدارک خود برای دریافت کد سهامداری هستند. سرمایه‌گذارانی از انگلیس، کره جنوبی، کویت و افغانستان (۴ نفر) در دو هفته گذشته با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کدهای سهامداری خود را دریافت کردند و به جمع سهامداران بازار سرمایه ایران ملحق شدند.


تعداد بازدید :  409