شماره ۵۵۰ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

سبد نفتی اوپک درحال شکستن رکورد 2015| قیمت سبد نفتی اوپک همگام با افزایش قیمت نفت در جهان، یک دلار و ۵ سنت افزایش یافت و بشکه‌ای ۵۹.۱۴ دلار معامله شد که با بالاترین قیمت این کالای اساسی در ‌سال ۲۰۱۵ فاصله چندانی ندارد.به این ترتیب قیمت سبد نفتی اوپک با بالاترین قیمت این نوع نفت در‌سال 2015 فاصله چندانی ندارد. بیشترین قیمت سبد نفتی اوپک در‌ سال‌جاری میلادی روز دوشنبه
 31 فروردین‌ماه (20 آوریل) 59.50 دلار
رقم خورد. (سازمان اوپک)

مخالفت یونان با نسخه‌های ریاضتی اتحادیه اروپا| با ادامه سیاست ضدریاضتی دولت یونان و عدم اعتنای دولت این کشور به هشدار و نسخه‌های اقتصادی اتحادیه اروپا، سایه بحران اقتصادی بر سر قاره سبز افکنده شده است.اتحادیه اروپا با توجه به رفتار دولت جدید یونان، کمک‌های مالی بیشتر را قطع کرده و در این حال، کابینه آتن‌نشین هم برای پرداخت حقوق کارمندان و مستمری بازنشستگان با مشکلات دست و پنجه نرم  می‌کند. (بلومبرگ)

فراخوان فورد برای 390‌هزار خودرو| شرکت خودروسازی فورد برای 390هزار خودروی فیستا، فیوژن و لینکولن MKZ سدان فراخوان صادر کرده است. دلیل این امر اشکالی در قفل درِ خودرو است که سبب می‌شود هنگام رانندگی، درِ آن به‌طور کامل باز شود. فورد اعلام کرده این مشکل مربوط به مدل‌های محدودی است که در کارخانه مکزیکو  ساخته  شده‌اند. (یو اس آ تودی)

بدهی خارجی ایران کمتر از ۱۰۳ کشور جهان| سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با معرفی آمریکا به‌عنوان بدهکارترین کشور جهان در ‌سال ۲۰۱۴ اعلام کرد بدهی خارجی ایران در این ‌سال از ۱۰۳کشور جهان کمتر بوده است. آمریکا با بدهی 15.68 تریلیون دلاری به‌عنوان بدهکارترین کشور جهان شناخته شده  است. (سازمان اطلاعات آمریکا)


تعداد بازدید :  565