شماره ۵۴۸ | ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
... رگبار در سواحل خزر



بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، با ورود یک سامانه بارشی، در شمال غرب و به تدریج غرب، بخش‌هایی از دامنه‌های مرکزی زاگرس، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر، افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
براساس آخرین تحلیل داده‌های ماهواره‌ای، امروز بارندگی در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید در بخش‌هایی از کشور باعث ایجاد گرد و خاک می‌شود. همچنین امروز کاهش محسوس دما در نیمه غربی به جز مناطق جنوبی پیش‌بینی می‌شود.
آسمان پایتخت امروز کمی ابری همراه با وزش باد شدید، در پاره‌ای از نقاط همراه با باد و گرد و خاک خواهد بود و بیشترین دمای این روز 19 درجه و کمترین آن 9 درجه سانتیگراد است. همچنین روز یکشنبه آسمان تهران نیمه‌ ابری، همراه با وزش و در ارتفاعات بارش پراکنده، با دمای حداقل و حداکثر ۱۶ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
با کاهش میانگین غلظت آلاینده‌ها، شاخص کیفیت هوای تهران با بهبود نسبی هوا در شرایط نسبتاً سالم قرار گرفت. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، نسبت به روز گذشته با ۳۲ عدد کاهش در حد مجاز بوده و بر روی عدد ۶۳ جای گرفت.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای منفی یک درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روز گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  228