شماره ۵۴۸ | ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
ورزش جهان

ژاپن، میزبان جام‌جهانی باشگاه‌ها
فیفا، میزبانی 2دوره آتی جام‌جهانی باشگاه‌ها را به ژاپن واگذار کرد تا میزبانی این رویداد بار دیگر به خاور دور برگردد. اولین دوره این رقابت‌ها در‌سال 2000 در برزیل برگزار شد، سپس از ‌سال 2005 میزبانی این رقابت‌ها به ژاپن داده شد و در 2‌سال اخیر، مراکش میزبان این رقابت‌ها بوده است.

درخواست برای تجدیدنظر میزبانی قطر
عده‌ای از مسئولان فوتبال در قاره سبز از فدراسیون جهانی فوتبال درخواست کرده‌اند برای انتخاب میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ یک بار دیگر رأی‌گیری انجام دهد. درخواست شورای اروپا از فیفا لازم‌الاجرا نیست اما بار دیگر توجه دنیا را به سمت جنجالی معطوف کرد که با متهم‌شدن فدراسیون جهانی فوتبال برای دریافت باج از قطری‌ها برای کسب امتیاز میزبانی همراه بود. فیفا نیز بیانیه‌ای به این مضمون منتشر کرده است:  «هیچ اجباری برای کمیته اجرایی فیفا جهت لغو امتیازات میزبانی از جام‌‌های جهانی 2018 و 2022 وجود ندارد.»
 
تصویب سید‌بندی جدید لیگ ‌قهرمانان
طبق اعلام یوفا قهرمانان 7لیگ معتبر فوتبال باشگاهی، یعنی لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، بوندس‌لیگای آلمان، لیگ ایتالیا، لوشامپیونه فرانسه، لیگ برتر پرتغال و لیگ برتر روسیه در قرعه‌‌کشی فصل آینده مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که 6شهریور برگزار می‌شود در گلدان یک قرار خواهند گرفت،  علاوه بر قهرمانان 7لیگ برتر فوتبال باشگاهی اروپا، مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان نیز در گلدان یک قرار خواهد گرفت اما در صورتی که مدافع عنوان قهرمانی جزو 7قهرمان لیگ‌های اروپایی باشد،‌ آن‌وقت قهرمان لیگ دسته اول فوتبال هلند به‌عنوان هشتمین سرگروه در گلدان یک قرار می‌گیرد.


تعداد بازدید :  215