شماره ۵۴۸ | ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با حامد حدادی، ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا
انتظار داشتم سطح مربی تیم‌ملی بالاتر از پاویچویچ باشد
چه کسی گفته نوع مدیریت مشحون قدیمی شده؟

شهروند| ارزشمندترین بازیکن بسکتبال آسیا در سال‌های گذشته، این روزها نقش یکی از مشاوران سرپرست غیربسکتبالی فدراسیون را ایفا می‌کند. او که از تصمیمش برای خداحافظی از تیم‌ملی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در ‌سال 2015 خبر داده، می‌گوید در انتخاب سرمربی جدید نقش زیادی داشته است. البته سنتر 218 سانتی‌متری تیم‌ملی از وضع فعلی بسکتبال ایران راضی نیست و ادامه این بلاتکلیفی را ضربه بزرگی به این رشته می‌داند. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با حامد حدادی می‌خوانید:
  ‌ بعد از مدت‌ها تیم‌ملی دوباره صاحب سرمربی شد. انتخاب پاویچویچ را چطور می‌بینی؟
من نمی‌توانم وقتی هنوز این مربی را ندیده‌ام، صحبت خاصی درباره او داشته باشم. باید دید او چه زمانی به ایران می‌آید و برنامه‌هایش برای آینده چیست. امیدوارم در گام اول بتواند با بازیکنان تیم‌ملی هماهنگ شود و از طرفی فدراسیون هم خواسته‌هایی را که سرمربی جدید دارد، فراهم کند تا هیچ بهانه‌ای برای ناکامی‌ها وجود نداشته باشد.
  ‌ بعد از قطع همکاری با بچیروویچ پیش‌بینی می‌شد که مربی سطح بالاتری از او به ایران بیاید اما این‌طور نشد...
نمی‌توان این 2مربی را با یکدیگر مقایسه کرد و باید کارآیی پاویچویچ را هم در طول زمان ببینیم و سپس نتایج او را با بچیروویچ مقایسه کنیم اما قطعا از نظر کارنامه او مربی درجه بالاتری از بچیروویچ نیست. با این حال امیدوارم کارش در ایران و کارنامه‌ای که به‌جای می‌گذارد، از سطح بالاتری برخوردار باشد.
  ‌ قبل از انتخاب سرمربی چند جلسه با دولو، سرپرست فدراسیون داشتی. نظر تو هم انتخاب همین مربی بود؟
من نظر خاصی درباره انتخاب سرمربی به فدراسیون ندادم چون من بازیکن هستم و نمی‌توانم سرمربی را انتخاب کنم. جلسه من با دولو درباره همه اتفاقات بسکتبال بود و تاکیدم روی این بود که سرمربی هرچه زودتر انتخاب شود و در رده مربیان درجه یک جهان باشد. حالا دیگر مسئولان فدراسیون چنین تصمیمی گرفتند و ما هم تابع آن هستیم.
  با این شرایط فکر می‌کنی ایران می‌تواند قهرمانی آسیا را تکرار کرده و به المپیک برسد؟
تمام سعی‌مان امسال در تیم‌ملی همین خواهد بود که به قهرمانی جام ملت‌ها و المپیک برسیم. البته چینی‌ها میزبان این رقابت‌ها هستند و قطعا روی داوری مسابقات نیز تأثیر می‌گذارند و با نفوذ خود کار ما را سخت می‌کنند اما در این مسابقات چیزی به غیر از قهرمانی به دردمان نمی‌خورد.
  گفته بودی که بعد از این رقابت‌ها از تیم‌ملی خداحافظی می‌کنی. تصمیمت قطعی است؟
بله، تصمیم من قطعی است. خیلی به این مسأله فکر کردم و قطعا برای خودم هم سخت است که از تیم‌ملی بعد از این همه ‌سال کنار بروم.
  ‌ اما خیلی از کارشناسان معتقدند که تیم‌ملی شدیدا به تو وابسته است!
همان‌طور که تیم‌ملی به من وابسته است،‌ من هم به تیم‌ملی وابستگی دارم ولی بالاخره یک روز باید بروم؛ نمی‌توانم تا ابد در تیم‌ملی بمانم. قطعا کسانی هستند که چه زود، چه دیر می‌توانند جای مرا پر کنند. شاید بهتر این بود که می‌گفتم تا المپیک هستم اما این‌طور تصمیم گرفتم.
  ‌ در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون هستیم. بازیکنان تیم‌ملی از گزینه خاصی حمایت نمی‌کنند؟
من با سایر بازیکنان درباره این مسأله صحبت نکردم اما قطعا بازیکنان برایشان فرقی نمی‌کند که چه کسی رئیس فدراسیون باشد. فقط این را بگویم که ما شدیدا از نبودن رئیس در فدراسیون ضربه خوردیم و بسکتبال ماه‌هاست که بلاتکلیف است.
  ‌ اما مشحون گفته بود ملی‌پوشان در تماس‌هایی از او حمايت کرده‌اند؟
اگر حمایتی هم بوده باشد، به‌خاطر بسکتبال است. ما از تمام افراد بسکتبالی حمایت می‌کنیم و امیدوارم یک فرد از همین جامعه روی صندلی ریاست بنشیند. حالا یکسری انتقاد دارند که مشحون مدیریتش قدیمی شده اما به نظرم این‌طور نیست و از شخصی مثل او که سال‌ها زحمت کشیده باید حمایت کرد.
  ‌ در آخر نظرت درباره برگزاری 2 لیگ متوالی در بسکتبال ایران که امسال انجام شد، چيست؟
این اتفاق اصلا شکل جالبی نداشت و حرفه‌ای نبود. بازیکنان به‌خاطر طولانی شدن لیگ ضربه می‌خورند. علاوه بر این پولی که می‌گیرند برای بازی کردن در یک لیگ است اما در 2 دوره لیگ بازی می‌کنند که به ضررشان است. ژاپن هم قبلا چنین برنامه‌ریزی داشت که با برخورد فیبا مواجه شد.


تعداد بازدید :  124