شماره ۵۴۸ | ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
ذره‌بین

مرگ 2 دانش‌آموز در کانال آب
شهروند| 2 دانش‌آموز در بخش بشارت از توابع الیگودرز در کانال آب غرق شدند. این حادثه در حالی رخ داد که هفته گذشته هم یک دانش‌آموز میبدی در اردوی دانش‌آموزی به دریاچه رفت و اردو را به عزا تبدیل کرد.
با آغاز فصل گرما و امکان شنا کردن در کانال‌های آب و دریاچه‌ها غرق‌شدن سریالی دانش‌آموزانی که با شنا آشنایی ندارند، زنگ‌خطر را به‌صدا درآورده است.
شنا کردن 2 پسر نوجوان در کانال آب کشاورزی کافی بود تا سرنوشتی هولناک رقم بخورد. این 2 دانش‌آموز که بدون اطلاع به خانواده‌هایشان وارد کانال آب شده بودند، به دلیل عمق زیاد کانال غرق شدند. اصغر قهرمانی، بخشدار بشارت الیگودرز در رابطه با این خبر گفت: «2 دانش‌آموز به نام‌های علی حیدری و داریوش تاج‌میری پایه ششم و چهارم دبستان در روستای کیزان از توابع بخش بشارت شهرستان الیگودرز وقتی برای شنا کردن به داخل یک کانال آب کشاورزی رفته بودند، غرق شدند. آنها بدون اطلاع قبلی به والدین خود وارد کانال آب کشاورزی که اخیرا بر اثر بارندگی پر از آب شده بود، شدند که هر دوی آنها در این کانال غرق شدند.»
31 فروردین‌ماه یک پسربچه 11ساله میبدی نیز در دریاچه غربالیز غرق شد. وقتی تعدادي از دانش‌آموزان شهرستان ميبد، برای اردوي دانش‌آموزي به منطقه گردشگري رفته بودند چند نفر از دانش‌آموزان دور از چشم مربيان مدرسه اقدام به شنا در درياچه كرده و «اميد .ش» با توجه به اين‌كه به فنون شنا آشنايي نداشت در عمق 5 متري درياچه غرق شد.
به گفته شاهدان عيني حادثه، اميد به همراه دوستان خود به نقطه دورتري از تجمع دانش‌آموزان رفته و اقدام به شنا در درياچه مي‌کند اما پس از چند دقیقه در عمق آب گرفتار شده و از اطرافيان كمك مي‌خواهد. با توجه به اين‌كه در اطراف او فقط چند دانش‌آموز بودند كسي نتوانسته به او كمك كند و اميد 11ساله در جلو چشمان همكلاسي‌هايش غرق شد.

آتش‌سوزی در پاساژ خلیج فارس
پاساژ خلیج فارس در خیابان کاوه مرکز شهر اهواز دچار حریق شد. ساعت 15 و 29 دقیقه پنجشنبه بر اثر بی‌احتیاطی یک تیم جوشکاری در پاساژ خلیج فارس و پرتاب براده‌های جوشکاری این پاساژ دچار حریق شد.
در هنگام آتش‌سوزی در‌های پاساژ بسته بود و سه نفر در پشت درهای بسته گرفتار شدند. با اعزام مأموران آتش‌نشانی قفل‌های پاساژ شکسته شد و سه نفر گرفتار شده نجات یافتند.
با باز شدن در‌های پاساژ و افزایش اکسیژن زبانه آتش بیشتر شد و سه تن از نیروهای آتش‌نشان نیز دچار صدمه شدند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اعلام این خبر گفت: این مجتمع در چهار طبقه است که آتش‌سوزی در طبقه اول اتفاق افتاد و باعث تخریب 100‌درصدی طبقه اول و تخریب 45‌درصدی طبقه دوم و دود گرفتگی طبقه سوم شد اما طبقه همکف دچار خسارت نشده است.


تعداد بازدید :  219