شماره ۵۴۸ | ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

برگزاری همایش خیرین‌ مدرسه‌ساز در اسدآباد
رئیس آموزش‌وپرورش اسدآباد از برگزاری همایش خیرین‌ مدرسه‌ساز در 23 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: اسدآباد 581 خیر مدرسه‌ساز فرهنگی دارد. جعفر دهبانی‌بصیر در شورای آموزش‌وپرورش اسدآباد با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در 17 اردیبهشت در همدان، اظهار کرد: همایشی با همین عنوان در روز 23 اردیبهشت در شهر اسدآباد برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که ‌سال‌گذشته در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تعهد جمع‌آوری 450‌میلیون تومان از سوی خیرین شهرستان داده شد، افزود: از این میزان 400‌میلیون تومان تعهد آقای حجت‌الله محمدی خیر مدرسه‌ساز بود.
رئیس آموزش و پرورش اسدآباد با اشاره به این‌که از میزان تعهد کمک خیرین به مبلغ 450‌میلیون تومان، مبلغ 200‌میلیون تومان آن جمع‌آوری شده است، افزود: 200‌میلیون تومان دیگر مربوط به تعهد حجت‌الله محمدی
 است.
وی با بیان این‌که تعهد کمک این خیر در قبال ساخت مدرسه‌ای در شهر آجین است، گفت: ایشان مشکلی برای عمل به تعهد خود ندارد و با توجه به پیشرفت کار، مبالغ را مرحله به مرحله واریز می‌کند که در مرحله اول 80‌میلیون تومان برای ساخت این مدرسه کمک کرده است.
دهبانی‌بصیر از تحویل مدرسه شهر آجین تا پایان اردیبهشت خبر داد و گفت: البته این تعهد و قول پیمانکار به آموزش‌وپرورش است.

اردبیل مرکزیت خیرین است
استاندار اردبیل گفت: باید اردبیل را مرکز و قطب تلاش و همت خیرین در حوزه‌های مختلف بدانیم که سرسلسله آنها مرحوم علیپور است که به یاد شهدای کربلا مدرسه احداث کرده است. مجید خدابخش در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه خیرساز 64 واحدی مسکونی ولیعصر نمین اظهار کرد: در قرآن کریم قاعده دعوت امت اسلامی به کار نیک کاملا مشهود و مشخص است و همواره بر الگوگیری از کارهای نیک و خیرخواهانه امت اسلامی توصیه شده است.
وی حرکت انقلاب اسلامی را نیز در همین راستا و کمک به محرومان و مستضعفان توصیف کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در کمتر از دو ماه نهادهایی همچون کمیته امداد، بنیاد مسکن با افتتاح حساب 100 امام و مجموعه بنیاد شهید شکل گرفت که همه این نهادها با نگاه رفع محرومیت امام راحل(ره) و نهضت همیشه جاوید او انجام شد.
رئیس شورای اداری استان اصلی‌ترین رکن انقلاب اسلامی را رفع فقر و فاصله طبقاتی در جامعه توصیف کرد و افزود: خیرین در همین راستا در حوزه‌هایی همچون مدرسه‌سازی، ساخت مسکن، کمک به بیماران نیازمند و کودکان بی‌سرپرست و ... وارد شده‌اند تا با روحیه ایثار، خیر و خیرخواهی رسالت انسانی خود را انجام دهند.  خدابخش، اردبیل را مرکزیت حضور خیرین و همت آنها با قلب طاهر و پر از احساس و عاطفه توصیف کرد و یادآور شد: خیرین ما راه انفاق و جهاد در مسیر بخشودگی اموال و سرمایه‌های خود را می‌دانند که مرحوم علیپور خیر مدرسه‌ساز که به یاد شهدای کربلا 72 تن مدرسه می‌سازد مصداق این حرکت بی‌نظیر است.

هزینه 20 میلیاردی خیرین سلامت در کاشان
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کاشان از هزینه 20‌میلیارد ریالی خیرین سلامت این منطقه برای خرید تجهیزات پزشکی خبر داد. حسین نیکزاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت رسمی مجمع خیرین سلامت کاشان از ‌سال 88 اظهار کرد: این درحالی است که از ‌سال 1384 مجمع خیرین دانشگاه علوم پزشکی کاشان به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرده است.
وی درخصوص اهداف تشکیل مجمع خیرین سلامت کاشان عنوان کرد: این مجمع به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد با هدف شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت، برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت این کمک‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت در اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسید و فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد.
این مسئول با اشاره به احداث نخستین مرکز درمانی خیرساز کاشان در ‌سال 1317 بیان داشت: نخستین مرکز خیرساز درمانی با عنوان بیمارستان نقوی توسط زنده‌یاد حاج محمدصادق نقوی به بهره‌برداری رسید و در ‌سال 1328 نیز روند ایجاد مراکز درمانی خیرساز با احداث بیمارستان اخوان پی‌گیری شد.
نیکزاد ایجاد زایشگاه کاشان، بیمارستان متینی و زایشگاه شبیه‌خوانی را از دیگر اقدامات خیرین سلامت این منطقه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.


تعداد بازدید :  187