شماره ۵۴۸ | ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
پرسه‌در‌بازار

کاهش قیمت مرغ و ثبات نرخ میوه
قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و قیمت میوه نیز تقریبا بدون تغییر بوده است. در ابتدای هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ در مراکز خرده‌فروشی ۶۳۰۰ تومان، در مراکز عمده‌فروشی ۵۸۰۰ تومان و در میدان بهمن ۵۶۰۰ تومان بوده است. این درحالی است که بنا به گفته مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت پرنده و ماهی هم‌اکنون قیمت مرغ در مراکز خرده‌فروشی ۵۷۰۰ تومان، در مراکز عمده‌فروشی ۵۲۰۰ تومان و در میدان بهمن به حدود ۵۱۰۰ تومان رسیده است. براساس این گزارش قیمت میوه نیز طی هفته جاری تغییر چندانی نداشته است. علی امامی، معاون اتحادیه بارفروشان با اعلام این خبر گفت: عرضه میوه‌های زمستانی رو به کاهش و ورود میوه‌های تابستانی رو به افزایش است، ضمن این‌که مردم به میوه‌های تابستانی و نوبرانه گرایش بیشتری دارند و به همین دلیل قیمت این محصولات اندکی افزایش یافته است. درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم گوجه‌سبز ریز کاشان ۶۰۰۰ تومان، گوجه‌سبز ساوه
 ۱۳ هزارتومان و توت‌فرنگی درجه یک ۸۰۰۰ تومان است.

واردات قانونی روغن زیتون بی‌کیفیت!
درحالی‌که برخی مسئولان از واردات غیرقانونی روغن ‌زیتون به میزان قابل توجه خبر می‌دهند، محمد رمضانی‌ملک‌رودی، مجری طرح زیتون اعلام کرد: عمده روغن‌های وارد شده به کشور از راه قانونی، روغن‌ پومیس یا روغن تفاله زیتون است. او با اشاره به این‌که روغن پومیس از راه قانونی وارد کشور شده است، گفت:  در گذشته تعرفه واردات این محصول ۴۵‌درصد بود که طی سالیان اخیر به ۲۶‌درصد کاهش یافته ، اما حتی این کاهش تعرفه نیز منجر به افزایش واردات نشده است. به علاوه این‌که کاهش تعرفه سبب ورود روغن‌های باکیفیت به داخل کشور نشده است و تجار با واردات روغن ارزان‌قیمت پومیس (روغن تفاله زیتون) و تعویض لیبل، آن را به‌عنوان روغن باکیفیت به مشتریان ایرانی می‌فروشند.

قیمت انواع دوچرخه، بدون تغییر
قیمت انواع دوچرخه در بازار امسال ثابت بوده و نسبت به‌ سال گذشته تغییری نداشته است. محمد خادم‌منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون قیمت دوچرخه در بازار از ۲۵۰ تا یک میلیون و پانصد‌هزار تومان است و بیشتر دوچرخه‌های موجود در بازار وارداتی است چراکه تولید داخل در این بخش نداریم. خادم‌منصوری توضیح داد: در گذشته کارخانه‌هایی به تولید دوچرخه می‌پرداختند که اکنون تعطیل شده‌اند و عمده واردات دوچرخه از کشورهای چین، تایوان و اندونزی است. او همچنین تاکید کرد: با توجه به بخشنامه دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها بدون هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار، قیمت انواع دوچرخه نیز تاکنون تغییری نداشته است و اتحادیه بر هرگونه افزایش قیمت خودسرانه این صنف نظارت کامل دارد.

 


تعداد بازدید :  202