شماره ۵۴۸ | ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

رشد ۵۲‌ درصدی صادرات نفت ایران به ترکیه| واردات نفت ترکیه از ایران در نخستین ماه ۲۰۱۵ با رشد ۵۲‌درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۵۱۵‌هزار تن رسید. ترکیه که در دسامبر 2014 بالغ بر 338‌هزار تن نفت از ایران وارد کرده بود در ژانویه 2015 واردات نفت از ایران را به 515‌ هزار تن افزایش داده است. (یورواستات)
سرمایه‌گذاری روسیه در انرژی آرژانتین| روسیه و آرژانتین توافقنامه‌هایی درباره همکاری‌های اقتصادی و انرژی در مسکو امضا کردند. این قرارداد شامل سرمایه‌گذاری روسیه در یک واحد تولید برق آبی و نیروگاه برق هسته‌ای در آرژانتین است. کارشناسان معتقدند دولت روسیه خواهان بهبود روابط با آمریکای لاتین است تا تأثیر تحریم‌های اروپا و آمریکا را تاحدودی جبران کند. (بی‌بی‌سی)
بهای نفت قربانی سقوط دلار| نگرانی در مورد ادامه درگیری‌ها در یمن و نیز کاهش ارزش دلار موجب شد بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمدییت افزایش یابد. بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و 58 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 57 دلار و 74 سنت رسید. هر بشکه نفت خام برنت دريای شمال نيز 26 سنت کاهش يافت و 64 دلار و 59 سنت خريد و فروش شد. (خبرگزاری فرانسه)
 افتتاح بانک انرژی در انگلیس| در انگلیس افرادی که گاز و الکتریسیته خود را به دلیل ناتوانی در پرداخت آبونمان قطع می‌کنند اکنون تحت پوشش یک برنامه آزمایشی به نام «بانک سوخت» قرار می‌گیرند. این برنامه آزمایشی سه ماهه به خانوارهای فقیر اعتبار 49 پوندی برای پرداخت آبونمانشان ارایه می‌کند. در این کشور میان هر 6 خانه، یک خانوار کنتورهای انرژی خود را قطع می‌کند تا در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند. این جمعیت معادل 1.6‌میلیون نفر است. (یاهو فاینانس)


تعداد بازدید :  193