شماره ۵۴۸ | ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   اقتصاد ایران هجدهم دنیا و بزرگتر از سوئد و هلند| سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با معرفی ایران به‌عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در‌ سال ۲۰۱۴ اعلام کرد تولید ناخالص داخلی ۱۲۸۴‌میلیارد دلاری ایران در این‌ سال یک چهاردهم بزرگترین اقتصاد دنیا و بزرگتر از اقتصاد برخی از کشورهای صنعتی مانند سوئد و هلند بوده‌است.

   اتخاذ تدابیر اضطراری تأمین آب در تابستان| وزیر نیرو با اعلام این‌که ایران ۱۴‌سال است که درگیر خشکسالی شده است، گفت: مدیران آبفا باید برنامه‌های اضطراری کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تأمین آب در تابستان را تدوین کنند.

   مذاکره ایران و عمان در خصوص نحوه صادرات گاز| مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: هم‌اکنون کارهای مربوط به مطالعات مهندسی و پایه خط لوله دریایی برای صادرات گاز به عمان درحال انجام است و با پایان یافتن آن، دو کشور بر سر چگونگی صادرات گاز و نحوه خرید گاز عمان از ایران با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

   ترکیه از اعمال محدودیت سوخت عقب‌نشینی کرد| محمد جواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری اعلام کرد: با مقابله به مثل ایران در بازگرداندن تعدادی از کامیون‌های ترکیه به خاک کشورشان، ترکیه از اعمال محدودیت سوخت عقب‌نشینی کرد و درحال حاضر تردد‌ها عادی است.

   تفاوت 4 دلاری قیمت چای صادراتی و وارداتی| در ‌سال گذشته ایران نزدیک به 48‌هزار تن چای سیاه تخمیر شده با ارزش 244.6‌میلیون دلار وارد و 24‌هزار تن چای با ارزش 25.2‌میلیون دلار صادر کرد درحالی‌که قیمت چای وارداتی معادل 5.2 دلار برای هر کیلو و قیمت چای صادراتی ایران معادل 1.1 دلار به ازای هر کیلوگرم بود.

   اختلاف‌نظر 3 وزارتخانه بر سر نرخ خوراک پتروشیمی| انتظار توافق برای تعیین نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها از سوی سه وزارتخانه نفت، صنعت و اقتصاد درحالی وجود دارد که به نظر می‌رسد میان وزیران نفت و صنعت بر سر قیمت‌گذاری اختلاف نظرهای جدی‌تری وجود دارد، هرچند نعمت‌زاده تاکنون توانسته است ابتکار عمل را در تدوین آیین‌نامه‌ها در اختیار داشته باشد.


تعداد بازدید :  228