شماره ۵۴۸ | ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

یادگار امام به عیادت
 آیت‌الله خزعلی رفت
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام با حضور در منزل آیت‌الله خزعلی از وی عیادت کرد.  به گزارش جماران، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی از تدوین‌کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی (نماینده سمنان در مجلس خبرگان قانون اساسی)، عضو سابق شورای نگهبان برای ۲۰ سال، عضو مجلس خبرگان رهبری از ابتدا تاکنون و مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر است.

خطیب نماز جمعه تهران:
نباید در مذاکرات غافلگیر شویم
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، گفت: عربستان‌سعودی یک مرتبه با اشاره آمریکا بدون اعتنا به قراردادهای بین‌المللی به حقوق شرعی و مرزهای قانونی یک کشوری که هیچ تعرضی به همسایگان خود نداشت، تجاوز آشکار کرد.
به گزارش ایسنا، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به شروع دوباره مذاکرات، اظهار کرد:  مسأله این است که با دشمن قسم خورده‌ای مذاکره می‌کنیم که تا به امروز به هیچ ملت و کشوری رحم نکرده و همه نرمش‌هایش مقدمه و تاکتیک برای نابودی طرف خود بوده است. چنین دشمنی اعتقادی به دین ندارد و به قوانین بین‌المللی پایبند نیست و خودشان از سلاح‌های اتمی استفاده کردند و باید مذاکره‌کننده‌های عزیز ما که البته مورد حمایت مردم هستند توجه داشته باشند که با چه کسی مذاکره می‌کنند و طرف‌شان در چه موقعیت و با چه سوابقی است.  وی گفت: دغدغه مقام معظم رهبری که عالی‌ترین مقام مقدس جهان اسلام بعد از امام زمان (عج) است باید مورد توجه قرار بگیرد و اصلا دیانت و اعتقادات دینی ما اقتضا دارد که دغدغه‌های ایشان را جدی بگیریم.  درواقع مسأله بسیار پیچیده است و آنها با لبخند و در گوشی حرف زدن کار خود را می‌کنند و ما نباید غافلگیر باشیم و غافلگیر شویم.  صدیقی در ادامه گفت: امور ناگفتنی برای مردم وجود ندارد. پس پرده‌ها را برای مردم بگویند و اعتماد مردم را جلب کنند.

سرنخ پول‌هاي زنجاني
 در بانک‌هاي روسي
يک مدير ارشد روسي مدعي شده است که حدود دو ميليارد يورو از پول بابک زنجاني در يکي از بانک‌هاي روسي وجود دارد. گويا اين بانک از نمايندگان شرکت نفت و بانک مرکزي ايران جهت مذاکره در اين‌باره و سفر به روسيه دعوت کرده‌ است.  به گزارش اقتصادنیوز به تازگي مديران شرکت «رز نفت روسيه» براي مذاکره در اين‌باره خريد و فروش فرآورده‌‌هاي نفتي و گازي به ايران آمده و با شرکت ملي نفت و گاز مذاکره داشته‌‌اند.
حميد حسيني، عضو هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران در گفت‌‌وگو با اقتصادنيوز در اين‌باره اظهار کرد: اخيرا در هتل اسپينانس با يکي از مديران شرکت رزنفت گاز روسيه ملاقات کرده‌ام که وي اعلام کرد اخيرا يک بانک روسي اعلام کرده بيش از دو ميليارد يورو از پول بابک زنجاني را در اختيار دارد. حسيني ادامه داد: به گفته اين مدير ارشد شرکت «رز نفت روسيه» اين بانک روسي از نمايندگان شرکت نفت و بانک مرکزي جهت مذاکره و سفر به روسيه دعوت کرده است.  عضو هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران با اشاره به اين که قطعا پذيرش اين ادعا سخت است، گفت: ولي بيان قاطعانه اين مدير ارشد روسي قابل پيگيري است و اميدوارم که اين وجه به بيت‌المال باز گردد.

سخنگوی دولت:
 طرح استانی شدن انتخابات مجلس نیازمند تغییر است
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت:  طرح استانی شدن انتخابات مجلس که روز گذشته کلیات آن به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، نیازمند تغییر است.  به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در گچساران افزود: دولت با کلیات این طرح موافق است اما تبصره و ماده‌های آن باید بازنگری شود.  وی بدون اشاره به استانی خاص تصریح کرد: بعضی از استان‌های کشور شرایط اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را ندارند.  نوبخت ابراز امیدواری کرد: با اصلاحاتی که در این طرح ایجاد می‌شود بتوان این اشکالات را رفع کرد.

رئیس مجلس:  
با مذاکره موارد ابهام رفع می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 10‌سال در مقابل ماجراجویی غربی‌ها در مسأله هسته‌ای قرار داریم درحالی‌که ایران می‌خواهد از طریق مذاکره در صورت وجود ابهام موارد رفع شود.  به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه ‌هزار و 27شهید شهرستان شاهرود افزود: می‌بایستی غربی‌ها قبول کنند در مسأله هسته‌ای اشتباه و فریب کاری کردند و حق نبود اینگونه با ایران رفتار شود.
لاریجانی یکی از مسائل مهم ایران را فعالیت هسته‌ای عنوان کرد و گفت:  این مسأله در دوره‌های مختلف فراز و فرودهایی داشت و رهبری از فناوری هسته‌ای دفاع کردند و در نتیجه خون شهدای هسته‌ای، هدایت مقام معظم رهبری و استقامت مردم، ایران صاحب این تکنولوژی شد.


تعداد بازدید :  201