شماره ۵۴۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
ورزش جهان

دویدن بولت با یک نابینا
یوسین بولت، سریع‌ترین مرد جهان در اقدامی جالب در دوی سرعت 50 متر در مسابقه‌های دست در دست «ترزینیا گیلرمینا» را همراهی کرد. گیلرمینا بعد از مسابقه گفت:  «این برایم آرزویی بود که به حقیقت پیوست. بولت در ابتدا کمی شک داشت و می‌ترسید سریع‌تر از من بدود. این اتفاق نشان می‌دهد، مسابقه‌هایی از این دست چه ارزش و احترامی برای ورزشکاران پاراالمپیک به همراه دارد.»

پایان همکاری 34 ساله
آیندهوون هلند و کمپانی الکترونیکی فیلیپس پس از ۳۴‌سال به همکاری مشترک خاتمه می‌دهند. مدیران فیلیپس در ماه‌های اخیر با همتایان خود در باشگاه دسته اولی برای ادامه همکاری به‌عنوان اسپانسر مذاکراتی گسترده انجام داده اما به توافقی نرسیدند. به همین دلیل آنها در بیانیه‌های جداگانه‌ای از قطع همکاری در تابستان‌ سال جاری بعد از 34‌سال همکاری مشترک خبر دادند. به این ترتیب در فصل آینده لوگوی کمپانی الکترونیکی روی پیراهن بازیکنان تیم آیندهوون نقش نخواهد بست و تیم معروف مجبور به یافتن حامی مالی جدید جهت تامین بخشی از هزینه‌های خود خواهد بود.

بیل، سریع‌ترین بازیکن جهان
در گزارشی که روزنامه مارکا منتشر کرد، گرت بیل، سریع‌ترین حرکت‌ها را در فوتبال جهان داشته است. براساس اندازه‌گیری تیم گزارشگری این نشریه سرعت گرت‌بیل در زمین 36.9 کیلومتر برساعت بوده است. در این فهرست کریس‌رونالدو و لیونل مسی، اعجوبه‌های رئال‌مادرید و بارسلونا در رده‌های 5 و 7 جهان قرارگرفته‌اند.

نام‌گذاری ورزشگاه به افتخار
 بازیکن دورتموند
ایلکای گوندوگان، هافبک ترک‌تبار دورتموند در شهر محل تولد پدر و مادرش در ترکیه مورد تجلیل قرار گرفت و یک استادیوم ورزشی به نامش شد. گوندوگان در شهر گلزن‌کرشن آلمان متولد شده اما کماکان به منطقه پدری خود رفت‌وآمد می‌کند.


تعداد بازدید :  301