شماره ۵۴۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
گرد و خاک بایرن و صعود بارسا از نگاه آمار
خبردار به احترام بزرگان

شهروند| بایرن با رقم‌زدن یک‌طرفه‌ترین نیمه اول تاریخ یک‌چهارم‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا، برای چهارمین‌بار متوالی به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان راه یافت. خوشحالی افراطی امثال جکسون مارتینس و ریکاردو کوارشما بعد از بازی رفت، خیلی زود رنگ مصیبت به خود گرفت. ابتدا تیاگو آلکانتارا، سپس بوآتنگ و در ادامه مولر آن هم در فاصله 2 گل لواندوفسکی، روزگار پورتو را سیاه کردند و تک گل جکسون مارتینس با ضربه آزاد ژابی‌آلونسوی پراشتباه بازی رفت جبران شد تا بایرن با برتری مجموع 7 بر 4 به دور بعد راه یابد. گل سوم بایرن با 3 ضربه تک‌ضربه و بدون برخورد توپ به زمین در رویایی‌ترین آرزوهای ما در فوتبال خیابانی هم نمی‌گنجید، چه رسد به شکل‌گیری چنین صحنه‌ای در دور برگشت یک‌چهارم‌نهایی لیگ‌قهرمانان! پاره  شدن شلوار گواردیولا به خاطر ابراز احساسات فراوان و بلندگو به دست گرفتن مولر از اتفاقات حاشیه ای حین و پایان بازی بود.
رکوردهای بایرن
 سرمربی کاتالونیایی بایرن با این پیروزی، رکورد 6 حضور در 7 نیمه نهایی اخیر لیگ قهرمانان را رقم زد. /   تیم گواردیولا اولین زننده 6 گل به پورتو در یک بازی اروپایی نام گرفت./  جکسون مارتینس اولین زننده گل در هر 2 بازی رفت و برگشت تاریخ مراحل حذفی رقابت‌های اروپایی مقابل بایرن شد./   بیشترین طول پاسکاری برای زدن یک گل در فصل جاری لیگ قهرمانان در جریان گل سوم بایرن دربازی برگشت با پورتو شکل گرفت. برای ثبت این گل، 26 پاس رد و بدل شد./   توماس مولر با زدن بیست‌وهفتمین گل خود درلیگ قهرمانان، بهترین گلزن آلمانی تاریخ این رقابت‌ها نام گرفت./   سومین توفیق بایرن در زدن 5 گل در یک نیمه تمام مراحل لیگ قهرمانان باعث شد برای پنجمین‌بار در تاریخ این رقابت‌ها، یک تیم در نیمه اول با 5 گل پیش بیفتد./   برای اولین‌بار از فصل 2004-2003، بایرن در یک بازی اروپایی 3 گل با ضربه سر به ثمر رساند./   تیم مونیخی در 14 دقیقه اول بازی برگشت بیش از تمام شوت‌هایش در بازی رفت، دروازه رقیب را هدف قرار داد./   قهرمان مطلق بوندس‌لیگا برای اولین‌بار در 51 بازی اخیر اروپایی، بدون روبن و ریبری نباخت./   پپ در صدویکمین هدایت بایرن، هفتادوهفتمین پیروزی خودرا جشن گرفت.
جشن آبی و اناری
جادوی اینیستا در صحنه منجر به گل سوارس، تمام حرف بازی برگشت بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن بود. او به سبک مارادونا از نیمه زمین دوید و دریبل زد و با یک پاس شعرگونه به نیمار فرصت گلزنی داد. درنهایت گلی دیگر از اعجوبه برزیلی، نبرد تقریبا تمام شده در دور رفت را تمام کرد تا بارسا با برتری 2 بر صفر در این بازی و برتری مجموع 5 بر یک به نیمه نهایی راه یابد. پاری‌سن‌ژرمن در رقابت‌های اروپایی از هیچ بازیکنی به اندازه نیمار گل نخورده. به عبارت بهتر بازیکن برزیلی در 4 رویارویی قبلی با رفیب فرانسوی، حداقل یک گل زده است!

 

 

 


تعداد بازدید :  145