شماره ۵۴۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
صدا و سیما، مشکل حق‌پخش والیبال را حل کرد
اعتراض فوتبالی‌ها به تبعیض و خطر آماتورشدن



شهروند| در فاصله یک ماه و 6 روز مانده به شروع لیگ‌جهانی والیبال در روز 9 خرداد با اعلام یک خبر خوب، کام والیبال‌دوستان شاد شد. صدا وسیمای ما سرانجام حق پخش رقابت‌های‌ سال 2014 را پرداخت کرد و حالا دیگر گزاره «پخش نشدن رقابت‌های‌ سال 2015 در صورت واریز نشدن حق پخش‌ سال 2014» به‌طور کامل از بین رفته است. تا آخرین لحظات مشخص نبود آیا پول حق پخش رقابت‌ها به فدراسیون جهانی واریز می‌شود. قصور بیشتر می‌توانست محرومیت از پخش بازی‌های ‌سال 2015 را در پی داشته باشد، اما در هفته گذشته، صداوسیما دست و دلبازی به خرج داد و بالاخره پول را پرداخت کرد.
رقم پرداختی
گزارش‌ها از پرداخت مبلغ 350‌هزار یورو برای دریافت حق پخش لیگ جهانی حکایت دارد. حالا پس از واریز مبلغ معوقه ‌سال 2014، مکاتباتی در مورد ایجاد تعهدی برای واریز حق پخش بازی‌های ‌سال 2015 تا قبل از پایان‌ سال جاری میلادی در حال انجام است. بهرام افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال با اعلام این خبر به «شهروند» می‌گوید: «صدا و سیما در مورد واریز حق پخش، نهایت مساعدت و همکاری را داشت. ما در حال مکاتبه برای پرداخت پول رقابت‌های ‌سال آینده هستیم.»
تبعیض
این اتفاق در حالی رخ داده که فوتبال ما از آبان‌ماه ‌سال گذشته درگیر ماجرای حق پخش است و با وجود به آب و آتش زدن فدراسیون کفاشیان، هنوز صداوسیما حتی یک ریال هم به فدراسیون و سازمان لیگ نداده است. در این شرایط، غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگو با «شهروند» با امیدواری از احقاق حق فوتبال حرف زد: «امیدوارم به‌زودی صدا و سیما، حق فوتبال را بدهد. اگر تا پایان فصل رو به اتمام جاری، اوضاع این گونه بماند، پروانه حرفه‌ای فوتبال ایران توسط کنفدراسیون آسیا لغو  و مسابقات سطوح مختلف فوتبال ایران به شکل آماتوری برگزار می‌شود. در این شرایط فوتبال ما دچار دردسرهای فراوانی می‌شود. هنوز به شکل رسمی، چیزی اعلام نشده اما عدم اعطای حق پخش به فدراسیون بی‌تردید در تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ‌ قهرمانان آسیا تأثیر می‌گذارد و قطعا درصورت لغو پروانه حرفه‌ای از تعداد نمایندگان ما در لیگ‌ قهرمانان آسیا کاسته خواهد شد. واقعا نمی‌دانم این اتفاقات روی تیم ‌ملی اثر‌گذار است یا نه، اما امیدوارم مشکلات حل شود.» حرف پایانی او، خواسته تمام اهالی فوتبال است:  «چرا باید بین فوتبال و والیبال تفاوت قایل شویم؟ والیبال حق خود را گرفت و حالا نوبت فوتبال است.»


تعداد بازدید :  112