شماره ۵۴۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
سيدحسن خميني:
مردم افراطي‌ها را سر جايشان مي‌نشانند

گروه سیاست| انصار حزب‌الله باز هم خبرساز شدند، این‌بار نه پای گشت‌های موتوری امر به معروف و نهی از منکر در میان است و نه هنوز کسی سخنرانی کرده اما گفته‌اند اگر علی‌اکبر ناطق‌نوری و سیدحسن خمینی به استان گلستان سفر کنند حوادثی مانند حادثه شیراز و علی مطهری به‌وقوع خواهد پیوست.
انصار حزب‌الله گلستان هشدار داده مبادا شورای شهر گرگان و شهردار مرکز استان و بانیان مراسم (یادواره مرحومان حادثه سقوط هواپیمای یاک 40 که در آن تعدادی از نمایندگان استان گلستان رحلت کردند) کاری کنند مجلسی در نظام جمهوری اسلامی مهیا شود تا مثل‌ سال گذشته علی مطهری بیاید و بگوید که رهبری هم قابل نقد است و می‌توان ولایت فقیه را هم نقد کرد.
حالا سیدحسن خمینی به این بیانیه که در سایت گلستان ما منتشر شده واکنش نشان داده و عصر گذشته در بازدید از پرتال امام خمینی در پاسخ به پرسشی دراین‌باره گفته است: نمی‌دانستم که این برنامه وجود دارد و قصد سفر هم نداشتم، اما اگر برنامه سفری بود، با چنین تهدیداتی سفرم را به هم نمی‌زدم و مطمئن هستم مردم و علاقه‌مندان امام به گونه‌ای هستند که این جریانات افراطی بسیار کم عدد را سر جای خود می‌نشانند.
یادگار امام راحل با بیان این‌که به نظرم این امور را وزارت کشور باید پیگیری کند، افزود: ضعف برخورد وزارت کشور در حادثه شیراز مقداری جریانات دیگر را هم جری کرده است.
به نظر می‌رسد آنچه بیش از همه باعث خبری شدن این «هشدار» انصار حزب‌الله شده است، مقایسه موضوع سخنرانی و فرجام سخنرانان با حادثه حمله به علی مطهری در شیراز بوده است. در اسفندماه‌ سال گذشته علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یک همایش دانشجویی به شهر شیراز سفر کرد که پیش از رسیدن به محل سخنرانی توسط حدود 40 نفر موتورسوار مورد حمله قرار گرفت. مطهری در شرح ماجرا گفته است: دیدم عده‌ای بین  30 تا  40 نفر روبه‌روی ما هستند و یک نفر خود را روی کاپوت خودرو انداخت. راننده به هر زحمتی بود او را رد کرد ولی کمی جلو‌تر سنگ و آجر و گوجه‌فرنگی بود که به سمت ما می‌‌آمد. شیشه عقب و شیشه‌های دو طرف خودرو کاملا خرد و پودر شد و ذرات آن به سر و صورت و دست ما پاشید و برخی فرو رفت. گاز فلفل هم سلاح دیگر آنها بود که از نزدیک استفاده کردند و حدود یک دقیقه نفسم بند آمده بود. اگر یکی از آن ضربات آجر و سنگ به من اصابت کرده بود معلوم نبود که اکنون زنده بودم. ظاهرا به قصد کشتن یا ناقص کردن آمده بودند. این ماجرا سبب واکنش‌های منفی متعددی در سراسر کشور شد و رئیس‌جمهوری نیز برای رسیدگی به موضوع دستور ویژه داد اما با گذشت بیش از یکماه هنوز ابعاد جزییات ماجرا برای رسانه‌ها روشن نشده است.


تعداد بازدید :  169