شماره ۵۴۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس قوه‌قضاییه:  جنایات سعودی‌ها معادل جنایات صهیونیست‌ها است
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، شهادت ائمه اطهار(ع) را بالاترین نماد مظلومیت شیعه دانست و گفت: اکنون جهان غرب نیز می‌داند که شیعه اهل ترور و تروریسم نیست، همان‌گونه که اهل سنت واقعی نیز نسبتی با ترور و خشونت ندارد. به گزارش مهر، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی نتیجه عملکرد خشن گروه‌های افراطی و تکفیری را اثبات حقانیت شیعه و نمایاندن شیعه به‌عنوان مذهب عقلانی و انسانی به جهانیان دانست و تاکید کرد: ائمه اطهار(ع) نیز همواره با مهر و عطوفت با مردم رفتار می‌کرده‌اند و شیعه و سنی واقعی هیچ نسبتی با خشونت و ترور ندارد، کما این‌که گروه‌هایی مانند داعش و القاعده هم ربطی به اسلام واقعی ندارند و مخلوق رژیم‌های سفاک‌اند. رئیس قوه قضاییه در ادامه موضوع یمن، عراق و سوریه را از مهم‌ترین موضوعات جهان اسلام دانست و با ابراز تاسف از جنایت سعودی‌ها در یمن این جنایت را معادل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توصیف کرد و افزود:  رژیم سعودی اعلام کرده که به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود در یمن دست یافته است و ما بسیار متاسفیم که کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و نابود کردن زیرساخت‌های یک کشور به‌عنوان اهداف از پیش‌ تعیین‌ شده تعریف شده است. آیت‌الله آملی لاریجانی ملت یمن را ملتی مقاوم و مظلوم دانست و با تأکید بر این‌که ظلم ظالمان هیچ‌گاه پا بر جا نخواهد ماند، جنایات عربستان در یمن را برای امت اسلامی غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد:  در روایات آمده است که حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است و حال باید پرسید آیا سران رژیم سعودی با ریختن خون زنان و کودکان بی دفاع مسلمان، حرمت مؤمن و حرمت کعبه را حفظ می‌کنند؟
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: صبر جهان اسلام علیه این‌گونه جنایت‌ها حتما لبریز خواهد شد و آن‌وقت است که سعودی‌ها خواهند فهمید که کانون شرارت در منطقه باقی نخواهد ماند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی سکوت مجامع بین‌المللی و سبقت برخی دولت‌های اروپایی و آمریکا را در حمایت از سعودی‌ها موجب تعجب و تأسف برشمرد و افزود:  شرم‌آور است که در جهان مدعی حقوق بشر همگان در مقابل جنایات عربستان در یمن کوروکر شده‌اند و از ظالم حمایت می‌کنند اما باید بدانند که مردم یمن راه خود را یافته‌اند و بهترین راه‌حل برای پایان دادن به مشکل یمن نیز این است که مدعیان دموکراسی دستکم یکبار هم که شده معرفت به خرج دهند و بگذارند مردم یمن خودشان درباره سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز: همگرایی اصولگرایان ضروری است
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: همگرایی و وحدت بین اضلاع اصولگرایی یک اصل است، ما امسال با تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در سطح ملی مواجه هستیم لذا باید یکصدا باشیم. به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اظهار خوشحالی از نشست‌های احزاب اصولگرایی گفت:  دستاوردهای این نشست‌ها امیدبخش است؛ امیدواریم تجربه انتخابات‌سال 92 هرگز تکرار نشود. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با یادآوری دیدار خود و آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی آن را خوب و مفید توصیف کرد و افزود:  جامعتین در عرصه سیاسی کشور می‌خواهد نقش کلیدی را ایفا کند، لذا براساس منشور اصولگرایی، همگرایی با همه ظرفیت‌های اصولگرایی را ضروری می‌داند. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد:  اگر اصولگرایان کندروی و تندروی را کنترل کنند و به عقل جمعی عمل کنند و در کارهای مهم و اساسی اصل مشورت را فراموش نکنند، موفق خواهند شد.

رئیس کمیسیون اصل نود:  منتظر پاسخ استعلام‌ها در مورد دریافت‌گنندگان پول از رحیمی هستیم
محمدعلی پورمختار در گفت‌و‌گو با ایلنا، با تأکید بر این‌که ما بجد پیگیر شکایت تعدادی از نمایندگان در مورد دریافت‌کنندگان وجه از محمدرضا رحیمی هستیم، افزود: رسیدگی به شکایت برخی نمایندگان برای اعلام اسامی ۱۷۰ نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند، همچنان به قوت خود باقی است و کمیسیون اصل نود منتظر پاسخ استعلام‌های انجام شده از قوه قضائیه برای ارایه گزارش دراین‌باره است. رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی، با تأکید بر در جریان بودن رسیدگی به شکایت نمایندگان در مورد دریافت کنندگان وجه از محمدرضا رحیمی، گفت: کمیسیون اصل نود منتظر پاسخ استعلام‌های انجام شده از قوه قضائیه برای ارایه گزارش دراین‌باره است و در استعلام‌های انجام شده قرار است قوه قضائیه اسامی دریافت‌کنندگان پول، کم و کیف انجام شدن این تخلف و مبالغ دریافتی را به‌صورت مشخص اعلام کنند. این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: بررسی پرونده محمدرضا رحیمی در مورد مجلس در کمیسیون اصل نود باب دیگری از رسیدگی به این موضوع را خواهد گشود که به طرز کار و عملکرد نمایندگان دراین‌باره مربوط خواهد شد.


تعداد بازدید :  302