شماره ۵۴۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
در عملیات شبانه پلیس 90 سوداگر مرگ دستگیر شدند
باندهای موازی قاچاق رودست خوردند

شهروند| پلیس مبارزه با موادمخدر در یک عملیات ویژه ۹۰ سوداگر مرگ را دستگیر و 100 کیلو موادمخدر کشف کرد. قاچاقچیان با پنهان کردن موادمخدر داخل شیشه‌های آب معدنی سعی داشتند محموله تریاک را از داخل اتوبوس به خودرو شخصی منتقل کنند که پلیس دست آنها را خواند. در این پاتک پلیسی تعداد قابل توجهی نیز انواع قرص‌های روانگردان و به‌ویژه ترامادول که به‌صورت قاچاق وارد کشور شده بود، از متهمان کشف و ضبط شد.
دستگیری قاچاقچیان موادمخدر در مدت 24 ساعت درحالی صورت گرفت که مأموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دریافتند باند قاچاقی با استفاده از یک اتوبوس ولوو قصد دارد محموله موادمخدر را در تهران توزیع کند. مأموران در ادامه تحقیقات خودروی این سوداگران مرگ را شناسایی کردند. در ورودی پایتخت، اتوبوس ولوو آبی رنگ تحت نظر تیم مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
بررسی‌ها نشان می‌داد که شاگرد راننده اتوبوس ولوو با جاساز کردن محموله تریاک قصد دارد این مواد را در تهران توزیع کند. درحالی‌که قاچاقچیان مشغول انتقال موادمخدر به خودروی سواری بودند، نیروهای مستقر در محل جرم سوداگران مرگ را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و خودروی سواری و اتوبوس را متوقف کردند.
با دستگیری مردان قاچاقچی ماموران در بازرسی خودروهای این تبهکاران با بطری‌های آب معدنی روبه رو شدند که محموله تریاک را به طرز ماهرانه‌ای در آن جاساز کرده بودند.
سردار حسین ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران با تشریح جزییات عملیات شامگاه سه‌شنبه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به این‌که این طرح مرحله سوم از اجرای طرح برخورد با سوداگران مرگ است، گفت: «در مدت ۲۴ ساعت با اجرای این طرح ۹۰ نفر از سوداگران مرگ دستگیر و ۱۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر صنعتی و سنتی از دستگیرشدگان کشف و ضبط شد.»
رئیس پلیس پایتخت همچنین با اشاره به این‌که از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون یک‌ونیم تن انواع موادمخدر در محدوده پایتخت کشف شده است، ادامه داد: «طرح‌های بازدارنده نیروی انتظامی درخصوص برخورد با سوداگران مرگ همچنان ادامه دارد و ما از مسئولان خواهش می‌کنیم که با ما همکاری کنند تا مراکز مناسب برای نگهداری از معتادان و کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر تهران آماده شود.»  سردار ساجدی‌نیا با بیان این‌که در میان دستگیرشدگان تعدادی هم مصرف‌کننده و هم فروشنده وجود دارد، تصریح کرد: «شهرداری قول‌های مساعدی را در جهت ساخت و تجهیز کمپ‌های ترک اعتیاد تا پایان‌ سال گذشته داده بود، اما همان‌طور که گفتم متاسفانه به قولی که به نیروی انتظامی داده شده بود، عمل نشد و این ظرفیت‌ها همچنان فراهم نشده و مصرف‌کنندگان و فروشندگان دستگیر شده فعلا در یکجا نگهداری می‌شوند. طبق قول‌هایی که انجام شده امیدواریم طی ماه‌های آینده با افزایش ظرفیت‌ها نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر دستگیر شده با کیفیت بهتری صورت پذیرد.»
وی همچنین از کاهش ۱۳‌درصدی وقوع سرقت در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: «طرح‌های پلیس برای پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات شهروندان بدون توقف ادامه خواهد داشت.»
در پایان این گزارش، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر درباره آخرین شیوه قاچاق موادمخدر توسط قاچاقچیان توضیح داده و اعلام کردند که قاچاقچیان برای قاچاق تریاک از بطری‌های آب معدنی استفاده می‌کنند و برای جاسازی موادمخدر صنعتی از شلنگ آب و جاسازی مواد در جداره شلنگ بهره می‌برند.

 


تعداد بازدید :  241