شماره ۵۴۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار جهان

پنتاگون خبر مجروح شدن البغدادی را تکذیب کرد
سخنگوی پنتاگون خبر یک روزنامه انگلیسی درباره مجروح شدن سرکرده گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد. به گزارش فارس، مقامات پنتاگون گزارش روزنامه انگلیسی گاردین درباره مجروح شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش را تکذیب کرده‌اند. مقام‌های وزارت دفاع آمریکا در گفت وگو با روزنامه دیلی‌پست به‌رغم تأیید حمله 18 مارس نیروهای ائتلاف مطابق با گزارش روزنامه گاردین، گفته‌اند شواهدی در تأیید این‌که ابوبکر البغدادی زخمی یا کشته شده باشد وجود ندارند. «استیو وارن»، سخنگوی پنتاگون با بیان این‌که حمله هوایی روز 18 مارس، مواضع دارای ارزش‌های بالا را هدف قرار نداده ‌است گفت: «دلیلی وجود ندارد که باور کنیم، این فرد بغدادی بوده است.» روزنامه گاردین روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود که سرکرده گروه تروریستی داعش در جریان یک حمله هوایی در مناطق غربی عراق، به شدت زخمی شده است.

درخواست سناتورهای آمریکایی از اوباما برای ایجاد مناطق امن در سوریه
جمهوری خواهان و دموکرات‌های سنای آمریکا از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا «به منظور رسیدگی و کمک به میلیون‌ها آواره سوری» مناطق امنی را در سوریه ایجاد کند. به گزارش ایسنا، اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات سنای آمریکا در پیامی به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به وی آورده‌اند که موج آوارگان سوری و قتل و کشتار در این کشور بسیار هولناک شده است و این ضرورت را می‌طلبد که هرچه سریعتر این جنایات متوقف شود و به منظور ارسال کمک‌های موردنیاز به آوارگان، باید مناطق امن انسانی در سوریه ایجاد شود.

حزب حامی کردها در ترکیه:  به «کابوسی» برای اردوغان تبدیل می‌شویم
حزب حامی کردهای ترکیه موسوم به «مردم دموکراتیک» ترکیه متعهد شد که اگر پس از انتخابات ژوئن ‌سال جاری میلادی وارد پارلمان شود با مسدود کردن برنامه‌های رئیس‌جمهوری ترکیه برای اجرایی کردن سیستم‌ ریاست‌جمهوری به «کابوسی» برای وی تبدیل شود. به گزارش رویترز، حزب «مردم دموکراتیک» ترکیه همچنین خواستار حقوق بیشتر برای زنان و اقلیت‌ها در ترکیه شده و بر حمایت این حزب از پایان دادن به درگیری 30ساله میان دولت آنکارا و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.پ.ک) تأکید کرد. فیگن یوکسکداگ، یکی از رهبران حزب «مردم دموکراتیک» ترکیه در نشستی در استانبول گفت:  هدف ما تبدیل شدن به کابوسی برای سلطان و رویایی برای مردم ترکیه است. کابوس‌های آنها درحال حاضر شروع شده و بیشتر هم خواهد شد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گاهی اوقات از سوی منتقدان با عنوان «سلطان» خطاب می‌شود. این منتقدان اردوغان را به افزایش خودکامگی متهم می‌کنند. اردوغان در چند روز گذشته گفت: اگر انتخابات پارلمانی هفت ژوئن‌سال جاری میلادی منجر به یک دولت ائتلافی شود یک «کابوس» محسوب خواهد شد.

درخواست عفو بین‌الملل برای تجدیدنظر در حکم محمد مرسی
در پی صدور اولین حکم علیه محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر از سوی مراجع قضایی این کشور عفو بین‌الملل خواهان تجدید‌نظر دستگاه قضایی قاهره در حکم وی شد. عفو بین‌الملل همچنین آزادی محمد مرسی از زندان را خواستار شده و اعلام کرد که در این حکم عدالت تنها به صورت فرمایشی اجرا شده و درواقع هرگونه تفکر خوش‌بینانه درباره برقراری عدالت و استقلال واقعی در مصر را از بین می‌برد. دادگاه قاهره روز سه‌شنبه محمد مرسی و 12 تن دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین مصر را در پرونده موسوم به «حوادث کاخ ریاست‌جمهوری» که در جریان آن 10 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند، به 20‌سال حبس محکوم کرد.

موکول شدن جلسه انتخاب رئیس‌جمهوری لبنان به 23 اردیبهشت
رئیس پارلمان لبنان جلسه دیروز برای انتخاب رئیس‌جمهوری را به 13 ماه می آتی (23 اردیبهشت) موکول کرد. به گزارش النشره، تاکنون جلسات زیادی برای انتخاب رئیس‌جمهوری آتی لبنان برگزار شده اما همواره این جلسات ناکام مانده است. در جلسه دیروز ( چهارشنبه) نیز نبیه بری رئیس پارلمان لبنان جلسه را به دلیل این‌که نمایندگان به حد نصاب نرسیدند به 13 مي موکول کرد. در همین راستا نبیه بری در واکنش به تحریم جلسات پارلمان توسط «جریان آزاد ملی» و «الکتائب» و «القوات» که ازجمله بزرگترین احزاب مسیحی هستند، گفت:  اگر این احزاب بر تحریم جلسه پارلمان پافشاری کنند و همچنان بدون هیچ عذر و بهانه‌ای در نشست پارلمان حضور نیابند من صراحتا به آنها می‌گویم که براساس قانون اساسی که اجازه منحل کردن پارلمان را می‌دهد خواهان انحلال پارلمان می‌شوم.


تعداد بازدید :  298