شماره ۵۴۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
عدد خبر

6 رتبه  ایرانی‌ها  در فهرست پس‌اندازهای ملی

ایران در رده‌بندی جهانی از نظر پس‌اندازهای ملی رتبه ۶ جهان را به خود اختصاص داده و نسبت پس‌اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۴۷/۳‌درصد اعلام شده است. برونئی در صدر رتبه‌بندی جهانی از این نظر قرار گرفته است. قطر با رقم 56‌درصدی و کویت نیز با رقم 54.8‌درصدی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

 20 نفر اخراج ماهانه کارگران متخلف پمپ‌بنزین  

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت از اخراج ماهانه ۱۵ تا ۲۰ کارگر متخلف پمپ‌بنزین خبر داد و گفت: ما بارها این درخواست را مطرح کرده‌ایم که بنزین تک نرخی عرضه شود اما دولت گوش نمی‌دهد. او افزود:  این‌که برخی مالکان خودروهای حمل‌ونقل عمومی، به دلیل این‌که فعال نیستند کارت سوخت خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند قابل کنترل نیست.

1 دهم درصد  رشد مشارکت اقتصادی زنان در یک فصل

وحیده نگین مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده از افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان خبر داد و گفت: این نرخ مشارکت در پاییز‌ سال 93 به نسبت تابستان همان‌ سال 0.1‌درصد افزایش نشان می‌دهد. او افزود: زنانی که در هنگام سرشماری اعلام کنند در جست‌وجوی کار یا شاغل هستند  زنان فعال، محسوب می‌شوند.
نگین تصریح کرد: مطابق نتایج به دست آمده، در فصل پاییز نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت 10ساله و بیشتر در کل کشور 37.3‌درصد بوده است.

4 هزار تومان  گرانی گوشت گوسفند

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: فروردین‌ماه ‌سال‌جاری قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به دلیل بالا رفتن هزینه‌های کشتار و کاهش نرخ پوست گوسفند، ۳ تا ۴‌هزار تومان افزایش یافت. او افزود: کمبودی در ارتباط با تولید گوشت گوسفندی در بازار مصرف مشاهده نمی‌شود اما قیمت این محصول از اواخر ‌سال گذشته روند افزایش خود را آغاز کرده و درحال حاضر در خرده‌فروشی‌ها به 31 تا 32‌هزار تومان رسیده است.

 


تعداد بازدید :  310