شماره ۵۴۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ ارديبهشت
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن| بررسی روند قیمت اوراق تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که باوجود زمزمه افزایش وام خرید مسکن، قیمت هر برگ این اوراق با کاهش مواجه شده و از محدوده ۷۸‌هزار تومان برای هر برگ به محدوده ۷۴‌هزار تومان رسیده است.این درحالی است که روز گذشته خبرهایی مبنی بر موافقت بانک مرکزی با افزایش وام خرید مسکن به ۶۰‌میلیون تومان منتشر شد، اما انتشار این خبر نیز به دلیل قطعی نبودن، در روند حرکتی این اوراق تأثیری نداشت.

اوراق سلف نفت کوره فروش رفت|
اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره که عرضه اولیه آن از روز سه‌شنبه آغاز شده بود، دیروز در کمتر از دو ساعت 63‌درصد باقیمانده اوراق به‌طور کامل به فروش رفت.اولین بلوک 50‌میلیارد تومانی اوراق سلف موازی استاندارد با سود روزشمار 23‌درصد و سررسید سالانه بین 25 تا 28‌درصد با استقبال گسترده سهامداران مواجه شد. شرکت ملی نفت، دومین بلوک 50‌میلیارد تومانی اوراق سلف موازی استاندارد را طی دو هفته آینده به بازار عرضه خواهد کرد.

برگشت پالایشگاه‌ها به بورس| پالایشگاه‌های بندرعباس، اصفهان و تهران که در روزهای گذشته با توقف نماد معاملاتی مواجه شده بودند، با ارایه اطلاعات جدید به بازار برگشتند. بررسی‌ها از اطلاعات ارایه شده از سوی پالایشگاه‌ها نشان می‌دهد که پالایشگاه بندرعباس همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سود ‌سال‌جاری خود را به مبلغ 208 ریال کاهش داده و برای هر سهم در‌ سال مالی گذشته 523 ریال سود پیش‌بینی کرده است. این شرکت در توضیح دلایل تغییر اطلاعات خود نسبت به پیش‌بینی قبلی آورده است که کاهش نرخ نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی، به دلیل کاهش نرخ بین‌المللی بوده است.


تعداد بازدید :  203