شماره ۵۴۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
امشب، تکمیل پازل نیمه نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا
آواز قو یا پرنس‌‌‌‌کشان بانوی‌پیر؟

شهروند| مهم نیست که رئال‌مادرید امشب در برنابئو چند گل می‌زند. مسأله اصلی این است که میزبان در آخرین دربی فصل مادرید چند گل می‌خورد چون مقابل تیمی سریع‌الانتقال و دارای توانایی تغییر فاز مانند تیم سیمئونه، خوردن گل تا حدود زیادی به معنای پایان کار است! به بیان واضح‌تر اتلتیکو در ضدحملات شانس زیادی برای عبور از دفاع رئال دارد و اگر گل اول را بزند با تغییر فاز به سمت بازی دفاعی و ارایه سبک قدرتی و با دقت، احتمالا 2 گل نمی‌خورد و اگر هم این اتفاق رخ دهد، قطعا در حضور تورس و سایر مهاجمان، توان گشودن تور دروازه کاسیاس را دارد. مارسلو از رئال و ماریو سوارس از آتلتیکو محروم و بنزما، واران و مودریچ و مانژوکیچ، مصدوم هستند. این لشکر گرانقیمت، لیست غایبان بازی را تشکیل می‌دهند. فلیکس بریش آلمانی این بازی را قضاوت خواهند کرد.
نکات آماری
*رئال مادرید درحالی برای پنجمین‌ سال متوالی به یک‌چهارم‌نهایی لیگ‌قهرمانان راه یافته که هر یک از 4 حضور قبلی در این مرحله را به سلامت گذرانده و در 10 حضور در یک‌چهارم‌نهایی یک دهه اخیر، 8 بار موفق به رسیدن به مرحله بعد شده است./ *رئال مادرید فقط در یکی از 22 باری که در بازی رفت خارج از خانه ادوار حذفی لیگ‌قهرمانان به تساوی بدون گل رسیده، طعم تلخ حذف را چشیده است و 7 بار از 8 باری که در دوررفت یک‌چهارم نهایی به تساوی بدون گل رسیده، نهایتا صعود کرده است.
«بانوکشان» موناکو
به طورکلی پرنس‌ها احترام ویژه‌ای برای پرنسس‌ها قایل هستند اما امشب در فوتبال نماینده‌های پرنس‌نشین مونت کارلو قصد ریختن خون بانوی پیر فوتبال ایتالیا را دارند. موناکوی میزبان برای جبران شکست از یوونتوس در بازی رفت، آن هم با یک پنالتی مشکوک، به 2 گل نیاز دارد؛ کاری که در آخرین ماجراجویی اروپایی‌اش، 11‌سال پیش مقابل بزرگ دیگری به نام رئال‌مادرید انجام داد. ترائوره و باکایوکو از موناکو و آساموا، کاسرس، مارونه، پوگبا و رومولو از یوونتوس، غایبان بازی را تشکیل می‌دهند. ویلیام کولم،  داور اسکاتلندی بازی است.
از دریچه آمار
موناکو در دوران حضورش در یک ‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان، 2 پیروزی و یک تساوی به‌دست آورده است. حضور آنها در نیمه‌نهایی فصل 1994-1993 درحالی شکل گرفت که طبق شیوه آن دوران، تیم‌های صعود کرده از گروه به نیمه‌نهایی می‌رفتند و یک‌چهارم‌نهایی خبری نبود./ *موناکو در هیچ‌یک از 4 رویارویی قبلی خانگی مقابل تیم‌های ایتالیایی شکست نخورده و باخت در بازی با اینتر درفصل 1964-1963 جام باشگاه‌های اروپا در میزبانی مارسی شکل گرفت.
*هردو بازی ساعت 23:15 به میزبانی رئال و موناکو برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  135