شماره ۵۴۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
پشت پرده تصادف «بی ام و» و «پورشه» در بامداد پایتخت


شهروند| دو روز از تصادف تلخ خودرو‌های لوکس در پایتخت می‌گذرد. حادثه‌های وحشتناکی که 2 خودرو بی ام و و پورشه سکانس‌های هولناکی را در بزرگراه همت و خیابان شریعتی در دوربین‌های مداربسته پلیس راهور ثبت کرده‌اند. فیلم صحنه‌های دلخراش این 2 حادثه در شبکه‌های مجازی منتشر شد. سکانس‌های تلخ که تنها چند ثانیه کاربران را میخکوب می‌کند. در این صحنه‌ها خودرو بی ام و دیده می‌شود که با سرعت 176 کیلومتر بر ثانیه به گاردریل‌های حاشیه بزرگراه همت برخورد می‌کند و 4 سرنشین خودرو به بیرون پرتاب می‌شوند. حميد چشمه، شاهين بخشي و حميد كمالي سه قرباني اين حادثه تصادف بودند. آرمين بخشي نيز تنها بازمانده اين تصادف است كه درحال حاضر در بيمارستان به سر مي برد. در ميان قربانيان حميدرضا كمالي قهرمان اتومبيلراني ايران بود كه خبر تصادف وحشتناكش خيلي‌ها را شوكه كرد. این درحالی است که تنها 3 ساعت پس از این حادثه خودرو پورشه مدل 2015 با دو سرنشین در خیابان شریعتی به یک درخت برخورد می‌کند. زن جوان که راننده خودرو بود در دم می‌میرد و سرنشین آن در بیمارستان شهدای تجریش قربانی تصادف مرگبار می‌شود. با مرگ سرنشین پورشه در بیمارستان، آمار قربانیان 2 حادثه خودروهای لوکس در بامداد آخرین روز فروردین ماه به 5 نفر رسید.
اميرحسين پورسينا مديريت واحد تیونینگ كلوپ خودروهاي كار اِن پي و دبير فني مجله ماشين كه يكي از دوستان بسيار صميمي حميد كمالي قهرمان اتومبيلراني بود، در گفت‌وگو با «شهروند» جزیيات جديدي از اين حادثه را تشريح كرد. او در حالي كه حميد كمالي را يكي از حرفه‌اي‌ترين رانندگان اتومبيل دانست، گفت:  «حميدرضا كمالي از بهترين دوستان نزديك من بود. او از‌سال 1386 با كلاس‌هاي آزاد مسابقات سرعت، وارد عرصه اتومبيلراني شد و با قدرت به اين كار ادامه داد. حميد كمالي آن‌قدر به رانندگي و مسابقات سرعت علاقه داشت كه در مدتی كوتاه توانست به پيشرفت قابل توجهي دست پيدا كند. او يك مقام قهرماني در تهران، يك مقام قهرماني در استان البرز و يك مقام قهرماني در كل كشور را كسب كرده بود و افتخارات زيادي را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده بود. »
پورسينا ادامه داد:  «مهمترين خصوصيت اخلاقي حميد كمالي بي‌حاشيه بودن و روحيه مهربان او بود. او تنها به رانندگي علاقه داشت و اصلا وارد حاشيه نمي‌شد و در سكوت به كار خویش ادامه مي‌داد. هميشه مي‌گفت كه اصلا براي كاپ قهرماني و به‌دست آوردن مدال مسابقه نمي‌دهد و حتي گاهي اوقات كاپ‌هايي را كه بدست مي آورد به دوستانش هديه مي‌داد.»
اميرحسين پورسينا در ادامه با اشاره به شب حادثه مي‌گويد:  «آن شب حميد به همراه دوستان مشتركمان براي خرید و فروش ماشین از كرج به تهران آمده بود و درخانه يكي از دوستانش در شرق تهران مهمان بود. بعد از مهماني حميد به همراه دوستانش سوار خودرواش شد و به سمت كرج به راه افتاد. او كاملا هوشيار بود و در حالت طبيعي بسر مي‌برد. وقتي شنيدم خودروي حميدرضا با گاردريل برخورد كرده به‌شدت شوكه شدم. هم من و هم همكارانم پس از شنيدن اين خبر حادثه را پيگيري كرديم. حميد از رانندگان حرفه‌اي بود كارش همين بود و مي‌توانست هر مانعي و هر خطري را از خود دور كند. از آن شب تا الان خود من بيش از 500 بار فيلم صحنه تصادف را ديده‌ام و به‌عنوان كسي كه در اين زمينه تجربه دارم اين احتمال را مي‌دهم كه شايد خودرو دچار نقص فني شده باشد. تصاویر نشان می‌دهد که خودروي بي‌ام او با سرعت 176 کیلومتر بر ثانیه از مسيرش منحرف مي‌شود و لاين خود را تغيير مي‌دهد. مستقيم به سمت گارديل مي‌رود و به شدت با آن برخورد مي‌كند. با تبحري كه من و بسياري از همكارانمان از حميد كمالي سراغ داريم، مطمئنم كه در آن لحظه چيزي مانع كنترل خودرو از سوي حميد شده باشد. چرا كه او به راحتي مي‌توانست خودرو را مهار كند. حميد خودش نمايشگاه اتومبيل داشت و الان 7‌سال است كه با اين خودروها به صورت حرفه‌اي رانندگي مي‌كند. وقتي فيلم صحنه تصادف را بررسي كرديم به جرات مي‌توانيم بگوييم كه اين تصادف ناشي از عدم توانايي حميد كمالي در رانندگي نبوده است. تركيدگي لاستيك، نقص فني در جعبه فرمان اتومبيل و يا حتي جلوگيري از برخورد با ماشين‌هاي ديگر از علت‌های این حادثه می‌تواند باشد.» او در ادامه گفت: «يكي از سرنشینان خودرو همكار حميد در نمايشگاه اتومبيل بود و ديگري هم فروشنده لوازم خودروي بي ام و بودند كه متاسفانه جان خود را از دست دادند. آرمين بخشي نيز يكي ديگر از دوستانمان است كه خوشبختانه از اين تصادف جان سالم به در برد و درحال حاضر نيز در بيمارستان رسول اكرم بستري است. او دوشنبه شب به هوش آمد و اكنون تنها دست و پايش دچار شكستگي شده است و خطر ديگري او را تهديد نمي‌كند.»

 


تعداد بازدید :  198