شماره ۵۴۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
در تویسرکان رخ داد
نجات نوزاد 12روزه از اسارتگاه زوج کودک‌ربا

شهروند| زن جوان که با همدستی شوهرش کودک 12روزه‌ای را از خانه‌اش ربوده بودند در دام ماموران پلیس تویسرکان گرفتار شدند. با دستگیری زوج کودک‌ربا هنوز علت اصلی این آدم‌ربایی در ‌هاله‌ای از ابهام است.  چهارشنبه 26فروردین‌ماه پلیس تویسرکان در جریان ناپدید شدن نوزاد 12روزه قرار گرفت. مادر کودک شیرخوار نخستين كسي بود كه فهمید نوزادش را ربوده‌اند.
 وي وحشت‌زده با پليس تماس مي‌گيرد و خواستار نجات كودكش مي‌شود. دقايقي بعد تيمي از ماموران پلیس وارد عمل شدند تا با نجات کودک 12روزه، وي را به آغوش خانواده‌اش بازگردانند. تحقيقات ميداني‌ نشان داد زن جوانی هنگام زایمان مادر نوزاد در بیمارستان با وی طرح دوستی ریخته بود، پس از زایمان، به بهانه دیدار با مادر و نوزاد چندین‌بار به خانه آنان رفت‌وآمد داشته است.
در آخرین دیدار، مجرم از یک فرصت استفاده کرده، ماهرانه و بدون گذاشتن هیچ‌گونه آثاری در صحنه اقدام به ربودن نوزاد 12روزه کرده بود. ماموران پلیس آگاهی تویسرکان با شگردهای خاص پلیسی و با بهره‌مندی از چهره‌نگاری موفق به شناسایی محل اختفای زن جوانی شدند که اقدام به ربودن نوزاد کرده بود. واحدهای عملیات ویژه و پشتیبانی آگاهی در اقدامی غافلگیرانه این زن و شوهرش  را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.  این زن در بازجویی‌های نخست خود را مادر نوزاد معرفی می‌کرد که با بررسی مدارک‌ شناسایی و تناقض‌گویی‌های آشکار وی، تحقیقات تخصصی از متهم آغاز شد. با توجه به فیلم‌های موجود در بیمارستان و مدارک موجود دیگر مجرم بودن زن جوان برای پلیس آشکار شد. فرمانده ناحیه انتظامی تویسرکان از ابراز رضایت مسئولان به‌ویژه امام جمعه شهرستان و خانواده نوزاد به دلیل سرعت عمل ماموران نیروی انتظامی تویسرکان خبر داد و افزود: امید است اینچنین اتفاقات نادری در شهرستان تویسرکان هرگز رخ ندهد. این درحالی است که دلایل و انگیزه اصلی این واقعه هنوز در پس پرده ابهام قرار دارد و تحقیقات برای یافتن علت اصلی ربودن نوزاد 12روزه ادامه دارد.

 


تعداد بازدید :  127