شماره ۵۴۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

   قیمت نفت در مرز 63 دلار: قیمت نفت در بازارهای جهانی با وجود اندکی کاهش همچنان در نزدیکی بالاترین رقم امسال برابر با 62.90 دلار به ازای هر بشکه قرار دارد. قیمت نفت از ابتدای ماه آوریل تاکنون به علت نگرانی در مورد درگیری در یمن، 18‌درصد افزایش یافته است. هر بشکه نفت برنت 55 سنت کاهش یافت و 62.90 دلار معامله شد. نفت‌خام آمریکا نیز 54 سنت افت کرد و 55.48 دلار به ازای هر بشکه فروخته شد. (رویترز)

   امضای توافقنامه احداث خط‌لوله انتقال گاز ایران به پاکستان: وال‌استریت ژورنال به نقل از وزیر برنامه‌ریزی و توسعه پاکستان طی گزارشی نوشت: اسلام‌آباد و پکن، 51 توافق به ارزش 46‌میلیارد دلار برای اجرای پروژه‌های زیرساختی به امضا رساندند که می‌تواند انقلاب اقتصادی در این کشور ایجاد کند. وی ادامه داد: همچنین توافق احداث خط‌لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به امضا رسید. (وال‌استریت ژورنال)

   نگرانی کارشناسان از تاثیر افزایش ارزش دلار: کارشناسان اقتصادی شرکت‌کننده در اجلاس بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در نیویورک آمریکا، نسبت به افزایش احتمالی ارزش دلار طی ماه‌های آینده و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی ابراز نگرانی کردند. دولت آمریکا قصد دارد طی ماه‌های آینده با اجرای برخی سیاست‌ها ازجمله افزایش نرخ سود بانکی توسط بانک مرکزی این کشور، ارزش این ارز را تقویت کند. (بلومبرگ)

   هشدار عربستان درباره حمله به آرامکو: مقام وزارت کشور عربستان اعلام کرد که این کشور درخصوص حملات احتمالی به شرکت نفت دولتی آرامکو و بازارهای خرید در پایتخت این کشور هشدار داده است. ژنرال منصور الترکی، سخنگوی وزارت امور‌خارجه عربستان گفت: ما به نیروهای امنیتی اطلاع داده‌ایم که آماده باشند و پس از جمع‌آوری اطلاعات درباره تلاش برای یک حمله احتمالی اقدامات امنیتی لازم را اتخاذ کنند. پل سلیوان،کارشناس مسائل خاورمیانه در دانشگاه جورج توان واشنگتن گفت: القاعده مراکز نفتی و اقتصادی در عربستان را تهدید کرده است. (بلومبرگ)


تعداد بازدید :  238