شماره ۵۴۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی از پذیرفته شدن فیلم «ناهید» در شصت و‌هشتمین دوره جشنواره فیلم کن ابراز خرسندی کرد.


فیلم سینمایی «نیمرخ‌ها» پنجمین اثر سینمایی ایرج کریمی کارگردان و منتقد قدیمی سینما بعد از طی مراحل فنی آماده نمایش شد.

محمدرضا ماندگاران تهیه‌کننده تلویزیون، از تدارک برای پخش برنامه زنده‌ شبانه در شبکه یک سیما با اجرای سیدعلی ضیاء خبر داد.

سریال «پایتخت 4» صبح دیروز در شهر شیرگاه استان مازندران با حضور همه بازیگران نقش اصلی کلید خورد.

محمدحسین مهدویان کارگردان مستند سینمایی «آخرین روزهای زمستان» از پایان نگارش فیلمنامه‌‌هایی درباره شهید مهدی زین‌الدین و شهید احمد متوسلیان خبر داد.

حجت‌الله ایوبی طی حکمی اعضای هیأت اجرایی طرح حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران را منصوب کرد. اعضای این هیأت را فرهاد توحیدی، علی دهکردی، محمدرضا موئینی، مجید مسچی و رمضانعلی حیدری خلیلی تشکیل می‌دهند.

فیلم مستند «خانه‌ای در مه» به کارگردانی مختار نامدار از تولیدات شبکه مستند به معتبر‌ترین جشنواره مستند آمریکای‌شمالی HOTDOCS راه یافت.

«رضا یزدانی» خواننده بنام موسیقی پاپ – راک ایران با هدف گسترش فرهنگ کپی‌رایت در موسیقی و پرهیز از دانلود غیرقانونی، به کمپین «من از موسیقی حمایت می‌کنم» پیوست.


مصطفی عبدالهی بازیگر با سابقه تئاتر، رادیو و تلویزیون که سال‌های متمادی است   با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، به دلیل وخیم شدن وضع بیماری در بیمارستان بستری شد.

نمایش «در سوگ کاظم اشتری» به نویسندگی سپیده خسرو‌جاه و کارگردانی سامان پورسلیمانی از ۱۳ اردیبهشت در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود.

«خانه دختر» درحالی از سوی برخی رسانه‌ها در فهرست فیلم‌های توقیفی قرار گرفته که هنوز قراردادی برای اکران آن بسته نشده است.

فروش بلیت فیلم‌های بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از روز دوم اردیبهشت از طریق سایت سینما تیکت آغاز می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به سایت www.fajrfilmfestival.ir و www.fajrticket.ir مراجعه کرده و از طریق سامانه فروش، بلیت موردنظر خود را تهیه‌کنند.

رمان جدید بلقیس سلیمانی با عنوان «من از گورانی‌ها می‌ترسم» توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

انتشارات ذکر با ۶۶۰ عنوان کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند که از این تعداد ۶۲۰ عنوان در حوزه کودک و نوجوان و بقیه در حوزه بزرگسال است.

گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان «فانوس دریایی» در جدیدترین فعالیت فرهنگی خود کتاب «قصه دوتا لاک‌پشت تنها» اثر مصطفی رحماندوست را به زبان اسپانیایی منتشر کرد.

سرپرست گروه تئاتر «آران» از صدور مجوز اجرای اپرای عروسکی «سعدی» خبر داد.

منصور ضابطیان از جلساتی با مدیران شبکه «آموزش» برای تغییر در ساختار «رادیو هفت» سخن گفت و بیان کرد که ازجمله خواسته‌های مدیران در این جلسات این بوده که برنامه زنده نباشد.

رمان «پرندگان زرد» اثر کوین پاورز شاعر و نویسنده آمریکایی برای نخستین‌بار در ایران منتشر شد.


تعداد بازدید :  234