شماره ۵۴۶ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
پرسه در بازار

تنها 9‌ درصد نانوایی‌ها آزادپز شده‌اند
براساس مصوبه هیأت وزیران قرار بود در ‌سال گذشته 20‌درصد از نانوایی‌ها آزاد شوند، اما حداکثر 9‌ درصد از نانوایی‌ها در کل کشور آزاد شده‌اند. قاسم زراعتکار، رئیس اتحادیه نانوایان با اعلام این خبر گفت: همچنین دولت هنوز تصمیمی برای حذف یارانه نان و آزاد شدن قیمت‌ها نگرفته که البته در صورت حذف یارانه‌ها، تمامی نانوایی‌ها در نیمه‌ ابتدای امسال آزاد می‌شوند. وی ادامه داد: اگر قرار است دولت تمام نانوایی‌ها را آزاد کند باید بحث بیمه آنها نیز حل شود، چون بیمه نانوایان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که این قشر با آن مواجه هستند. رئیس اتحادیه نانوایان با بیان این‌که بیش از 8000 واحد صنفی مجاز در استان تهران و حدود 4000 واحد در شهر تهران داریم، توضیح داد: صدور جواز موقت از طرف فرمانداری‌ها و وجود نانوایی‌های فاقد مجوز رسمی از اتحادیه، از موضوعاتی است که سال‌هاست درحال پیگیری آن هستیم و به این واحدها اخطار داده شده که مدارک خود را برای دریافت جواز دایمی به اتحادیه ارسال کنند.

70‌درصد ایرانی‌ها مبلمان خارجی را ترجیح می‌دهند
70‌درصد فروش بازار مبلمان به محصولات خارجی اختصاص دارد. محمد دقیقی، مدیرعامل اتحادیه بازرگانی شرکت‌های تعاونی‌های صاحبان حرفه درودگران و مبل‌سازان با اعلام این موضوع گفت: تنها 30‌درصد از مبلمانی که در کشور به فروش می‌رسد تولید داخل است. قیمت ارزان یکی از دلایل مصرف کالای خارجی است و ترجیح مردم خرید مبلمان خارجی ولو محصولات بي‌کیفیت است. دقیقی همچنین تاکید کرد: کیفیت جنس خارجی پایین است، اما مصرف‌کننده با ناآگاهی تمام از آن استفاده می‌کند. خریدار به ‌دنبال ظاهر کالاست. زمانی که مشاهده کند ظاهر کالا زیباست و کیفیت به‌ظاهر خوب و قیمت مناسبی دارد از آن استقبال می‌کند. به گفته دقیقی 127 اتحادیه تعاونی درودگران در کل کشور فعالیت دارند که حدود یک‌چهارم آنها فعال و مابقی بیکار هستند.

 پیشنهاد افزایش 15‌ درصدی نرخ فرآورده‌های گوشتی
پیشنهاد افزایش قیمت فرآورده‌های گوشتی به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ارایه می‌شود. مجید افلاکی، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی ایران گفت: قیمت فرآورده‌های گوشتی نیز امسال همسو با نرخ تورم 15‌ درصد افزایش می‌یابد که آنالیز قیمتی آن برای ارایه به سازمان حمایت در حال آماده‌سازی است. او همچنین درباره استفاده از گوشت بوفالو در سوسیس و کالباس توضیح داد: از آنجا که گوشت بوفالو در ردیف گوشت‌های قرمز قرار دارد، روی سوسیس و کالباس‌هایی که در آنها از گوشت بوفالو استفاده شده است، تنها عبارت «گوشت قرمز» قید می‌شود. وی ادامه داد: صنایع تولید‌کننده فرآورده‌‌های گوشتی برای تامین نیاز خود براساس دستورالعمل دامپزشکی تا خردادماه‌ سال گذشته اقدام به واردات گوشت بوفالوی هندی کردند و در تولید فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار دادند. به گفته افلاکی بخش عمده گوشت وارداتی، مورد نیاز فرآورده‌های گوشتی از کشور برزیل و بخش کمی از کشور هند تامین می‌شود به‌طوری که حدود 95‌ درصد گوشت قرمز مورد مصرف برزیلی است.


تعداد بازدید :  257