شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
برجای مانده از شب تاجگذاری شیرهای لندن
تا 3 نشه...

شهروند| تک گل ادن‌هازار در شبی که چلسی توپ را به منچستریونایتد داد و فضا و قهرمانی را به نام خوش مصادره کرد، خاطره اقتدار تام و تمام رقیب بازنده بازی بزرگ یکشنبه در روزهای سپری شده را در اذهان زنده کرد. چلسی برد و حالا در صورت برتری در نیمی از 6 بازی آینده، برای چهارمین‌بار از زمان ریاست رومن آبراموویچ و پنجمین‌بار در تاریخ 110 ساله‌اش قهرمان بالاترین سطح لیگی انگلیس می‌شود. اگر آنها با برتری در 3 بازی آتی،
 3 هفته زودتر قهرمان شوند، زودهنگام‌ترین قهرمانی لیگ از زمان قهرمانی بدون شکست آرسنال در فصل 2004-2003 را جشن می‌گیرند. در این صورت، باشگاه چلسی هم از این قهرمانی به‌عنوان زودهنگام‌ترین قهرمانی لیگی خود یاد می‌کند. جالب این‌که فقط یکی از 3 قهرمانی قبلی چلسی در لیگ برتر در هفته آخر تثبیت شده و این‌بار هم ظاهرا آبی‌ها قبل از هفته پایانی کار را تمام می‎‌کنند!
آمار خاص
* ادن‌هازار برای اولین بار از اکتبر 2013 درحالتی غیراز پنالتی و ضربات آزاد گل زد./ *چلسی در صد و نودمین مربیگری مورینیو درچلسی، صد و دومین کلین شیت دوران حضور آقای خاص در بریج را رقم زد./ *منچستریونایتد هرچند شکست خورد اما در فاصله
 5 هفته مانده به پایان فصل، یک امتیاز بیشتر از امتیازات کل فصل قبل دارد./ *چلسی درصورت برتری در هر 6 بازی باقی مانده، 94 امتیازی خواهد شد اما این تعداد امتیاز، رکورد امتیازگیری نیست و آنها در این زمینه کماکان پشت سر منچستریونایتد و خودشان قرار دارند.
یک اتفاق جالب
برای اولین‌بار از بازی برگشت فصل
2011-2010، نبرد چلسی و یونایتد برای هر 2 تیم مهم بود و در معادلات قهرمانی تأثیر داشت. جالب این‌که مانند آن بازی منجربه برتری و قهرمانی شیاطین سرخ، این بار هم تیمی که قبل از بازی در جدول شرایط بهتری داشت، برنده بازی نام گرفت. حالا باید دیدمثل فصل 2011-2010، تیم برنده درنهایت بر جام قهرمانی بوسه خواهد زد یا خیر؟


تعداد بازدید :  239