شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با فرهاد قائمی،دریافت کننده تیم‌ملی والیبال:
شایعه نسازید، اختلافی میان ملی‌پوشان نیست
با حمایت مردم، روی سکوی لیگ جهانی می‌رویم

شهروند| در فاصله بیشتر از یک ماه مانده به رقابت‌های لیگ جهانی والیبال، ملی‌پوشان این رشته سخت مشغول تمرین هستند تا با آمادگی کامل وارد مسابقات شوند. در این میان شایعاتی هم درباره شرایط تیم‌ملی شنیده می‌شود که چندان خوشایند نیست. برخی خبرها حکایت از جو ناآرام اردوی تیم‌ملی دارد و این‌که اختلافاتی در تیم‌ملی وجود دارد که شاید مانع کسب نتیجه‌گیری مطلوب شود. فرهاد قائمی که یکی از بازیکنان قابل اتکا و تاثیرگذار والیبال ایران در سال‌های اخیر بوده است اما این مسائل را رد می‌کند. او می‌گوید امسال پس از قهرمانی تیمش در لیگ والیبال با انگیزه زیادی در اردوی تیم‌ملی حاضر شده و امید زیادی به رفتن روی سکو در لیگ جهانی دارد. گفت‌وگوی «شهروند» با قائمی را در ادامه می‌خوانید.
 سال 94 برای والیبال ایران سالی دشوار به حساب می‌آید؛ به نظرت از آزمون‌های دشوار پیش‌رو موفق بیرون می‌آیید؟
واقعیت این است که همه تورنمنت‌های والیبال دشوار است و به دلیل فشردگی مسابقات باید با آمادگی بدنی بالا در رقابت‌ها شرکت کنیم. امسال از این جهت کار سخت‌تر می‌شود که تعداد مسابقات برای ما بیشتر و البته اهمیت آن زیادتر است. در لیگ جهانی مردم از ما انتظار روی سکو رفتن دارند و از طرفی با توجه به این‌که باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا سهمیه المپیک را بگیریم، استرس و فشار زیادی را تحمل خواهیم کرد.
 به نظرت می‌توانید خواسته‌های همین مردمی که گفتی را محقق کنید؟
اگر آنها حمایتمان کنند، همه چیز شدنی است. بازیکنان والیبال ایران دیگر به خودباوری لازم برای شکست دادن هر تیمی رسیده‌اند. ما در زمین هرچه در توان داریم می‌گذاریم تا مردم راضی باشند و این امر نیازمند حمایت آنها است. البته هواداران تیم‌ملی والیبال در سال‌های گذشته واقعا سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند به ما اعتماد دارند.
 با وجود امیدواری تو اما خبرهایی به گوش می‌رسد که چندان خوشایند نیست؛ مصدومیت غفور، غیبت تشکری و کشاورزی و ...
به‌هرحال سرمربی تیم‌ملی این مشکلات را می‌داند و قطعا برای رفع آنها برنامه دارد. درباره آرمین تشکری باید بگویم او مشکلاتی داشت که نمی‌توانست بماند و ادامه دهد. غفور هم فکر نمی‌کنم تا پایان مسابقات غایب باشد، او قطعا برمی‌گردد و در کنارمان خواهد بود. فکر نمی‌کنم چنین موضوعاتی بتواند به تیم‌ملی ضربه بزند چون بازیکن خوب زیاد داریم که می‌توانند جایگزین نفرات اصلی شوند.
 دیر اضافه شدن سعید معروف چطور؟ مشکل ساز نمی‌شود؟
سعید به قدری بازیکن بزرگ و توانمندی است که نیاز به هماهنگی ندارد. در کنار معروف هرکس بازی کند، خیلی زود با او هماهنگ می‌شود چون بازیکنی حرفه‌ای است و نوع بازی‌اش طوری است که تحت هر شرایطی تأثیرگذار است.
 این روزها شایعاتی هم مبنی بر وجود اختلاف میان بازیکنان شنیده می‌شود؛ صحت دارد؟
من نمی‌دانم چرا باید اختلاف ایجاد شود؟ به نظر شما اگر اختلافی وجود داشت در این چند‌سال این‌قدر پیشرفت می‌کردیم؟ مطمئن باشید در تیم‌ملی هیچ خبری از حاشیه و چنین مسائلی نیست. همه با هم برای موفقیت و خوشحالی مردم تلاش می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم از نام ایران دفاع کنیم.
  به بحث خودت برسیم؛ بعد از قهرمانی با پیکان در لیگ برتر شرایطتت چطور است؟
خوشبختانه شرایط خیلی خوبی دارم.‌سال خوبی را پشت سر گذاشتم و خوشحالم که توانستیم جام بگیریم. این قهرمانی تأثیر زیادی در روحیه من و سایر ملی‌پوشان پیکان گذاشته و همگی پس از استراحتی کوتاه آماده‌ایم به تیم‌ملی خدمت کنیم.
 حتما می‌دانی در پست تو چند بازیکن جوان و البته بسیار آینده‌دار به تیم‌ملی ملحق شدند. این اتفاق را چطور ارزیابی می‌کنی؟
جوانانی که به تیم‌ملی آمده‌اند همگی از بازیکنان خوب لیگ هستند که واقعا با شایستگی به تیم‌ملی اضافه شدند. این جوانان آینده والیبال ایران هستند و قطعا حضورشان در کنار باتجربه‌ها مفید است.
 نگران نیستی این جوانان جای تو و امثال تو را در تیم‌ملی بگیرند؟
قرار نیست که ما تا ابد بازیکن تیم‌ملی باشیم! تا هروقت بدنمان اجازه دهد و مربیان صلاح بدانند هستیم و قطعا روزی می‌شود که همین جوانان جایگزین ما در تیم‌ملی می‌شوند. چیزی که مسلم است کواچ لیگ را خیلی خوب دیده است که توانسته چنین بازیکنانی را دعوت کند.

 


تعداد بازدید :  74