شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
ناهارخوران افشارزاده با منتقدان قلعه‌نوعی
چیزی که عوض داره...

شهروند| تساوی مقابل ملوان و دور شدن قهرمانی استقلال در لیگ‌برتر کافی بود که خون مدیران باشگاه و به‌ویژه بهرام افشارزاده به جوش‌ آید و صحبت‌هایی را علیه امیر قلعه‌نوعی به زبان آورد. افشارزاده از مشکلات فنی استقلال گفت و این‌که قلعه‌نوعی باید بابت نتایج ضعیف پاسخگو باشد. او البته اعلام کرد از سرمربی تیمش تا پایان فصل حمایت می‌کند و خبری از برکناری نخواهد بود.
واکنش عجیب
این صحبت‌های افشارزاده اما واکنش قلعه‌نوعی را در پی داشت. سرمربی استقلال که مشخص بود نمی‌خواهد مستقیما پاسخ افشارزاده را بدهد، سعی کرد خودش را کم‌تقصیر جلوه دهد: «مشکلات مالی استقلال یکی از مسائلی است که در نتیجه‌ نگرفتن ما موثر بوده. با این حال ما با چنگ و دندان سعی کرده‌ایم تیم را حفظ کنیم و این نکته به نظرم خیلی ارزشمند است. هفت ماه است که با سیلی صورتمان را سرخ نگه داشته‌ایم. الان انتهای فصل است و بازیکن به ما می‌گوید که 50‌درصد پولم را نگرفته‌ام. اگر هم ببریم قرار نیست پاداشی داده شود، پس با چه انگیزه‌ای بازی کنیم. از سویی دیگر ما در 20 روز تنها با 7 بازیکن تمرین کرده‌ایم. این مسائل باید دیده شود. البته نقدها ارزشمند است و من به آنها احترام می‌گذارم. با این حال ما تا آخرین روز تلاشمان را می‌کنیم.» او در ادامه صحبت‌هایش به برخی پیشکسوتان حمله کرد: «یک عده هستند که جایگاه بزرگی در فوتبال ایران دارند و سوابق و افتخارات‌شان خیلی بزرگ است. مثل منصور پورحیدری که نقدهایشان را می‌پذیریم و مخلصشان هم هستیم اما بنده خدایی که اسمش را نمی‌آورم به دنبال چاپ عکسش است و صحبت‌هایش فنی نیست.»
چشم قلعه‌نوعی روشن!
از حرف‌های سرمربی استقلال می‌شد فهمید منظور او حسن روشن است. جدا از جوابی که این پیشکسوت همیشه منتقد به قلعه‌نوعی داد، جواب قاطعانه‌تر را بهرام افشارزاده داد؛ البته نه به صورت کلامی که با برگزاری یک ناهارخوران حسابی با منتقدان قلعه‌نوعی و البته شخص حسن روشن! افشارزاده در اقدامی جالب توجه ظهر دیروز به دفتر سایت مرحوم ناصر حجازی رفت و جلسه‌ای را با آتیلا حجازی، حسن روشن، کاظم اولیایی و کامران منزوی برگزار کرد. نگاهی به نام‌ها بیندازید؛ دقیقا افرادی که در ماه‌های گذشته انتقادهای تندی را علیه سرمربی استقلال انجام داده‌اند. در این جلسه افشارزاده از نقدهای فنی خاک‌خورده‌ها استفاده کرد و پس از صرف ناهار از آنها خواست به خاطر نام استقلال از انتقاد بپرهیزند. در این جلسه حتی روشن هم قول داد تا پایان فصل از تیم حمایت و در پایان فصل مسائل مورد نظرش را مطرح کند؛ هرچند که او اعلام کرد اگر قلعه‌نوعی طعنه بزند، جوابش را می‌دهد!
تکرار تاریخ
چند ماه مانده به پایان دوران سرمربیگری پرویز مظلومی در استقلال را به یاد داریم. در یکی از نخستین روزهای بهار‌سال 91 و در شرایطی که استقلال در کورس قهرمانی بود، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال قرار ناهاری را با امیر قلعه‌نوعی مرد همیشه منتقد مظلومی ترتیب داد و بدون حضور سرمربی‌اش مقدمات بازگشت قلعه‌نوعی به استقلال را فراهم آورد. حالا در روزهایی که قلعه‌نوعی صدای پای علیرضا منصوریان را بیش از هر زمان دیگری پشت نیمکت استقلال حس می‌کند، بهرام افشارزاده تاریخ را تکرار کرد و با منتقدانی که در بین‌شان گزینه‌های دستیاری منصوریان هم دیده می‌شود (طبق شنیده‌ها) ناهار خورد، گل‌گفت و گل شنید و البته پیشنهادهایشان را دریافت کرد. پیشنهادهایی که به تشکیل کمیته فنی، گرفتن برخی اختیارات سرمربی و... ختم می‌شود و قطعا سرمربی استقلال از شنیدن این مسائل خوشحال نیست  .

 


تعداد بازدید :  201