شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   آغاز مذاکرات با مشتریان سابق نفت| محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به امضای قرارداد جدید فروش میعانات گازی با چین گفت: مذاکرات برای بازگرداندن بشکه‌های نفت ایران با پالایشگاه‌های آسیایی و اروپایی به بازار آغاز شد. او با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و هند به منظور وصول بدهی‌های نفتی توسط پالایشگاه‌های این کشور افزود: این دور از مذاکرات با حضور مسئولان بانک مرکزی ایران و هند برگزار‌می‌شود.

   یکپارچه‌سازی اطلاعات اقتصادی برای دریافت مالیات| علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد گفت: اولویت امسال دستیابی به رشد اقتصادی بالاست که مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی اقتصاد کشور باشد. وی اجرای طرح جامع مالیاتی را از دیگر برنامه‌های مهم وزارت اقتصاد در ‌سال‌جاری بیان کرد و افزود: براساس این طرح، در شیوه‌های تشخیص و وصول مالیات تغییرات اساسی خواهیم داشت. او همچنین از ایجاد بستر یکپارچه مبادلات اطلاعات اقتصادی در سال‌جاری خبر داد.

   پیشنهاد ایجاد خطوط اعتباری با ارزهای محلی| ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه ناهار كاري رئیس اداره خاورمیانه و آفریقای جنوبی صندوق بین‌المللي پول تقويت همكاری‌های بانكی منطقه‌ای و ايجاد خطوط اعتباری با ارزهای محلی به منظور تسویه مبادلات تجاری تحت نظارت بانک‌های مرکزی را پیشنهاد کرد.

   طرح ویژه نظارت بر قیمت خودرو| وحید منایی، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان از طرح ویژه این سازمان برای نظارت بر بازار خودروهای داخلی خبرداد و گفت: با توجه به افزایش مالیات و عوارض شماره‌گذاری، بازار را رصد می‌کنیم. او با اشاره به ورود سازمان حمایت به بازار خودرو گفت: قیمت کارخانه‌ای خودروها افزایشی نداشته، این درحالی است که افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شماره‌گذاری، گرانی خودرو محسوب نمی‌شود، اما به‌هرحال سازمان حمایت نظارت کافی را خواهد داشت تا قیمت خودروها، بیش از نرخ‌های مصوب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شماره‌گذاری، افزایش نیابد.

   رشد 35‌درصدی مالیات بر ارزش افزوده| علیرضا طاری‌بخش، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان این‌که دو روز از مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده باقی مانده، گفت: پیش‌بینی می‌شود درآمد مالیات بر ارزش افزوده امسال 35‌درصد رشد داشته باشد. وی گفت: اغذیه‌فروشی‌های غیرزنجیره‌ای و فست‌فودهای غیرزنجیره‌ای مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند و مجاز به دریافت این مالیات از مردم نخواهند بود.


تعداد بازدید :  172