شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
عدد خبر

69‌ درصد افزایش کشف بنزین قاچاق

احمد واحدیان ابوترابی رئیس اداره پیشگیری عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی گفت: بنزین مکشوفه و تحویلی به انبارهای نفت شرکت ملی پخش در ‌سال 93حدود 287‌هزار و 368 لیتر بود که در مقایسه با ‌سال 92 افزایش 69‌درصدی را نشان می‌دهد. او افزود: ‌سال گذشته بیش از 44‌میلیون و 577‌هزار لیتر فرآورده نفتی مکشوفه شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره به انبارهای نفت مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بازگشت. او مقدار کشف این فرآورده در منطقه کرمانشاه را 602‌هزار و 945 لیتر، در منطقه کرمان 260‌هزار و 656 لیتر و در منطقه زاهدان نیز 199‌هزار و 623 لیتر ذکر کرد.

11 ‌درصد کاهش بارش‌ها

حجم بارش‌های کشور از ابتدای‌ سال آبی جاری (مهرماه 93) تا هفته چهارم فروردین‌ماه 94 به 171 میلیمتر رسیده است و نسبت به مدت مشابه ‌سال آبی گذشته 11‌درصد کاهش داشته همچنین این میزان بارش در مقایسه با متوسط درازمدت 15‌درصد کاهش یافته است. براساس این گزارش، میزان بارش‌ها در دوره مشابه‌ سال آبی گذشته 193 میلیمتر و دوره درازمدت در همین زمان 202‌میلیمتر ثبت شده است. بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه رحمت‌آباد ریگان بم با 141‌درصد افزایش بارش بوده و ایستگاه طاشکوئیه هرمزگان با 80‌درصد کاهش کمترین میزان بارندگی را داشته است.

۷ ‌هزار تن روغن‌زیتون قاچاق وارد شد

 نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون با بیان این‌که بین ۵ تا ۷‌هزار تن روغن‌زیتون به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود، در مورد بی‌کیفیت بودن روغن‌‌زیتون‌های وارداتی به کشور اظهار داشت: اگر واردات روغن‌زیتون از مبادی غیرقانونی و به صورت قاچاق انجام شده باشد، چون هیچ‌گونه نظارتی روی آنها انجام نمی‌گیرد، کیفیت مطلوبی ندارند.


تعداد بازدید :  222