شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

جهان در معرض تهدید تغییر نرخ ارز: کشورهای عضو صندوق بین‌المللی پول با هشدار نسبت به ریسک‌های موجود در اقتصاد جهانی ناشی از تغییرات در نرخ ارزها و تنش‌های ژئوپلتیکی، رشد «ملایم» اقتصاد جهانی و «چشم‌انداز‌های متغیر» را مورد توجه قرار دادند.کمیته رهبری صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد، درحالی‌که اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته تقویت شده است، برخی از کشورهای نوظهور به علت کاهش قیمت کالاهای اساسی و حجم صادرات متضرر شده‌اند. (صندوق بین‌المللی پول)
 
اروپا به دنبال گاز ایران:  خبرگزاری فرانسه طی گزارشی نوشت، اتحادیه اروپا در تلاش است تا با واردات گاز از ایران به وابستگی خود به گاز طبیعی روسیه پایان دهد. میگل آریاس کَنِته عضو کمیسیون اقدام برای آب و هوا و انرژی اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در ریگا پایتخت لتونی گفت، این موضوع (واردات گاز از ایران) یکی از اولویت‌های ماست. (فرانس پرس)
افزایش قیمت جهانی طلا در هفته آتی: براساس نظرسنجی پایگاه خبری کیتکو از 22‌فعال حرفه‌ای بازار، 13 نفر پیش‌بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده میلادی افزایش خواهد‌یافت. تدی اسلوپ استراتژیست ارشد بازار در شرکت آی.آی تریدر به کیتکو گفت: مهم‌ترین عامل تاثیرگذار کنونی بر قیمت طلا، نرخ برابری دلار است که اخیرا پس از آن‌که رکورد زد، بار دیگر کاهش پیدا کرد. (اینترنشنال بیزینس تایمز)
 
 چین در پی جهانی کردن ین:  چین با بانک جدید خود و اهداف بلندپروازانه برای جهانی کردن ین، زیربنای اقتصاد جهان را دچار ناآرامی خواهد کرد. صعود پکن در اجلاس بهاری بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نیز تأیید شد. جیم یانگ کیم رئیس بانک جهانی نیز به گام بلند چین برای جهانی‌سازی بانک سرمایه‌گذاری جدید آسیا اشاره کرد که بسیاری از کارشناسان آن را رقیب بانک جهانی می‌دانند.( بیزینس اینسایدر)


تعداد بازدید :  230